August 15, 2004
Jo, så klantig som jag är så lyckades jag spräcka en GPU-kärna i två delar när jag lekte runt med den (gammal GPU, skulle slängas) och då flög det massa så metalliknande partiklar/bitar runt omkring, som tur var så fastnade det mesta inne i påsen som GPU:n var i, men en hyffsat stor mängd kom ut och spreds runt vid min säng/på mig.
Nu undrar jag; hur gör jag? Är detta farligt?
February 21, 2003
är välan kisel och lite ädelmetall...
knappast farligt i den mängd du fått i dig hursom...
men tvätta sängkläderna skulle jag iallafall göra 😉
(edit)
tänk bara på avsnittet i american choppers då Mikey slår sönder en hel platta hos Intel 😉
http://www.flicklife.com/24eae....._Labs.html
(5.40 in i filmen)
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 11, 2005
Som redan sagt, gör rent sängen och ta en dusch.
Vad beträffar farligheten i tungmetaller rör främst om du är gravid och inte vill att fostret ska få skador. Imsjöfiskar är pumpade med tungmetaller och hur många äter inte såna utan skador?
Hos den vuxna individen kan vissa tungmetaller samlas i fettväven, vilket återigen är ett riktigt problem först om man ska amma, då bröst består till stor del av fett och på så vis kan metallerna gå över till barnet via mjölken.
Slutsats: då du varken är gravid eller ammar så är det ingen fara att andas in små mängder. Visst, det kan irritera luftrör etc men någon livsfara finns inte vid små mängder. Att du ska göra rent sängkläderna är mer för att du inte ska få irritationer i huden, kanske eksem eller dylikt.
1 Guest(s)