August 19, 2005
Vet inte vilket forum jag skulle slänga in på så de blir här.
Nåja, jag undrar..
Vart och hur kan jag starta en dator utan en startknapp?
MSI K9MM e moderkortet om jag inte minns helt fel.. Kommer med edit om det är fel..
Jag läste lite fort i forumet att man kunde använda skruvmejsel eller nått men jag hittar inte den tråden tyvärr..
Tack i förhand!
December 24, 2002
Asså.. startknappen kortsluter 2 pinnar på moderkortet.. Det kan du göra med en skruvmejsel eller vilket metallföremål som helst.. Nu vet jag inte hur ditt moderkort ser ut, men om du googlar efter manualen till ditt moderkort får du veta vilka pinnar det gäller.. kortslut dessa..
May 8, 2001
Jag trodde att de flesta morderkort hade ett val i bios som gör att man kan använda en tangentbordskombination för att starta? Jag startar alltid min dator med Ctrl + F1. Kanske du har någon liknade? Har powerknappen under en lucka så utan detta skulle jag bli galen. Ska verkligen kolla så att nästa moderkort har denna funktion innan köp!
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
August 19, 2005
Jonte_Power:
Err, kortsluta.. jag e inte direkt hajj på såntdär men jag antar att du menar att jag skas ta och bara peta lite på dom med en skruvmejsel?
Jonaz:
Står ingeting i själva manualen att man kan starta på nå annat sätt :O
haha, man måste göra de!
btw, går det och kolla nånstans, exempelvis google?
August 19, 2005
Snorch:
Den startade inte direkt då den fick ström, och jag hittar inte mer än hur man ska starta om datorn i manualen..
jonte_power:
Okok, tackar tackar. Gäller bara och hitta startpinnarna nudå!
om de e nån som har MSI K9MM-V AGP~ Så kan du mer än gärna berätta vart för jag hittar inte den :S
August 19, 2005
Tackar tackar.
Fick igång datorn men mitt t-bord funkar inte?
Jag kommer in på första sidan, dvs inte POST eller BIOS men jag kan inte göra nått mer eftersom t-bordet slutar funka, de får ström men slutar funka efter ett tag.. och de e då de e ett tangentbord som inte har USB utan den äldre varianten, usb funkar inte alls,. men min mus funkar.? :S
någon som haft samma problem?
(Jag har inga sata hårddiskar utan 2x IDE utgångar och då får jag inte ström till min CD-Spelare men de ska inte vara nån fara (?) har jag hört utan man kan ladda ner bios drivrutiner?)
May 8, 2001
simael wrote: Tackar tackar.
Fick igång datorn men mitt t-bord funkar inte?
Jag kommer in på första sidan, dvs inte POST eller BIOS men jag kan inte göra nått mer eftersom t-bordet slutar funka, de får ström men slutar funka efter ett tag.. och de e då de e ett tangentbord som inte har USB utan den äldre varianten, usb funkar inte alls,. men min mus funkar.? :Snågon som haft samma problem?
(Jag har inga sata hårddiskar utan 2x IDE utgångar och då får jag inte ström till min CD-Spelare men de ska inte vara nån fara (?) har jag hört utan man kan ladda ner bios drivrutiner?)
Kolla 3:e inlägget:
http://www.tomshardware.com/fo.....emory-test
Verkar vara ett bra moderkort detta... Dessutom så är manualen till moderkortet katastrofalt dålig märkte jag när jag skulle försöka hitta bios-inställningarna för att starta med tangentbord.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
1 Guest(s)