January 6, 2003
Som topic har kollat på lite olika saker t.ex
Logisys Wireless Remote MultiFunction Panel den tar dock upp en 5,25" plats och jag har lite ont om det.
VL System Touch One Power Switch Den verkar rätt bra men är visserligen inte trådlös vilket jag skulle vilja ha.
Det går dock inte att köpa från Sverige från Xoxide visserligen har jag inte lust att betala typ 500 spänn i frakt.
Finns det nånstans i sverige eller åtminstone närmaste grannländer som man kan få tag på dessa.
Och finns det nått som motsvarar den övre fast utan att ta upp en 5,25" plats?
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
March 10, 2003
Alla som jag vet om för att starta datorn externt kräver en 5.25" plats.
Men är du händig kanske du kan modda eller bygga eget.
Power är en momentan knapp som man ganska lätt kan förlänga om man vill.
Typ dra sladd runt halva rummet.
Trådlöst blir dock dyrare, då man måste ha vissa andra saker.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 6, 2003
Ctrl wrote: Alla som jag vet om för att starta datorn externt kräver en 5.25" plats.
Men är du händig kanske du kan modda eller bygga eget.
Power är en momentan knapp som man ganska lätt kan förlänga om man vill.
Typ dra sladd runt halva rummet.
Trådlöst blir dock dyrare, då man måste ha vissa andra saker.
OK jag är väll relativt händig. Har rövat med en larmdosa för distans larm. Typ en liten dosa med en knapp och en stor dosa som finns på anna plats som låtter en massa om man trycker på knappen. Dock så gav den iväg en lång puls så datorn drog igång och sen stängdes av när den sluta. Fast det kanse finns några andra liknade produkter som bara ger ifrån sig en kort signal, eller så får man leta reda på några punkter som bara ger en kort signal.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 6, 2003
rsastin wrote: I vissa BIOS kan man välja att starta datorn med bla. tangentbordet.
Jag själv använder komandot Ctrl + Esc för att starta min dator.
Har inte använt powerknappen på evigheter.
Jag har faktiskt letat efter den inställningen men kan inte hitta den dock så tror jag att det kan vara svårt med det även om jag hittar den då jag använder trådlöst tgtbord den ena är visserligen inkopplad med PS2 port men det går inte att ta ur datorn ur vänteläge med tgt bordet eller musen så antagligen inte heller sätta på datorn.
x850xt wrote: eller så gör man som mig & ger fan i att stänga av den så slipper man starta skiten oxo 🙂 smart va
Det är svårt att ha igång datorerna dygnet runt eftersom de står 5m från min säng och den ena låter nästan 35dB vilket för mig är väldigt högt då jag inte enns kan ha en vanlig ticktack klocka i rummet då den låter för mycket.
Relaxia wrote: En enklare lösning vore väl att koppla ett IR-öga eller nåt med ett relä som genererar knapptryckningen. Det är ju bara en dutt 5V som behövs för att starta maskineriet.
Ja det är det jag har funderat över men inte hittat någon lösning. Vet du vart man kan få tag på sådana reläer som genererar en knapptryckning om den tar emot en IR/RF signal. Den principen kan fungera på min stationära dator men det går nog inte på den bärbara.Då kommer jag nog att behöva nått annan lösning.
1 Guest(s)