January 31, 2006
Hej
Jag har på en dator med ett integrerat graff försökt byta till ett vanligt.
Jag har precis plockat ihop datorn och installerat Win XP Pro på den
Om jag inte har något kort i och skärmen inkopplad till de intgrerade så startar Win och allt är som det ska, det enda jag ska ha den här datorn till är att kopla till min TV så då vill jag byta till mitt andra grafikkort som har TV ut (och som är sjukt mycket bättre) men när jag kopplar i det så först slutar mitt integrerade att funka (har jag skärmen kopplat till det så får den ingen signal) och kopplar jag till det jag nyss satt i så kommer det en signal och jag ser när datorn kollar igenom alla enhetet och så men sen när Win ska laddas så blir skärmen svart men jag får fortfarande signal till skärmen.
En gång fick jag upp loggan när Win laddas men när den skulle bort och inloggnings skärmen skulle komma upp så blev allt svart.
Vad ska jag göra?
January 31, 2006
ja det har jag, jag ställer in på
Default Primary Video Adapter (PCI/AGP/Onboard)
den är på AGP men om jag inte har mitt AGp kort i så funkar i alla fall mitt integrerade.
EDIT:
Kan det vara farligt (för mig eller datorn) att först starta upp datorn med mitt integrerade och sen när allt är igång stopa in det andra kortet?
January 10, 2005
Matte_Lind wrote: ja det har jag, jag ställer in på
Default Primary Video Adapter (PCI/AGP/Onboard)
den är på AGP men om jag inte har mitt AGp kort i så funkar i alla fall mitt integrerade.EDIT:
Kan det vara farligt (för mig eller datorn) att först starta upp datorn med mitt integrerade och sen när allt är igång stopa in det andra kortet?
Du ska alltid ha strömkabeln ur väggen när du pillar i datorn! Tänk inte ens tanken att stoppa in kortet när datorn e på!
January 31, 2006
hehe okej, det var ju värt en tanke i alla fall.
men jag skulle ta ut det för ett tag sen och då tänkte jag ju inte på att datorn var på eftersom skärmen är svart och det hände inget alls och just nu är ju datorn på med det integrerade kortet så mobot kan inte ha pajat
1 Guest(s)