July 4, 2004
Jag hade tänkt köpa något av dessa två headsets och behöver er hjälp med att välja. Den förstnämnda Steelpad kör via USB och där inkluderas även ett usb ljudkort som man måste använda för att ljudet ska vara optimalt medan inget sådant krävs för Icemat headset.
Jag har läst recensioner om båda och det har allmänt varit bra kritik de fått förutom att Icemat headset har en tung volymkontroll och svag bas men inte så mycket dåligt om Steelpad.
Vad säger ni?
Uppskattar alla svar.
September 27, 2005
Har Icemat och tycker det är superljud! Det där med att basen skulle vara lite låg tycker jag bara verkar vara för dem som vill lyssna techno och känna "dunket" i huvudet 😛
Det enda negativa jag har att säga är att själva fästet till bandet som håller uppe headsetete på huvet är dåligt
Mitt gick sönder efter bara 3 veckor och ett LAN... 🙁
Ska skicka tillbaka det till webhallen och får se vad de säger...
October 6, 2003
De gånger jag har haft på mig IceMat Siberia så har jag fått ont i öronen och överdelen av mitt huvud ganska så fort. Gummibandet som ska spänna lurarna sitter faktiskt ganska bra åt och skapar friktion vilket kan göra lite ont. Dessutom stöter mina öron i mot det hårda, plastiga inne i luren vilket gör förbaskat ont efter ett par timmar.
Steelpad-lurarna ser ju definitivt mycket skönare ut. Dessutom är det skitpraktiskt att man kan montera ner dem för att underlätta frakt och förhindra att de går sönder om man ska på LAN etc. Sedan så är ju mikrofonen fruktansvärt innovativt då man kan fälla in och ut den beroende på om man ska sitta i Ventrilo/Teamspeak/Skype eller bara strölyssna på musik/film.
Gå på Steelpad-lurarna imo, verkar lovande som fasen!
Edit: Såg nu dessutom att du kan köpa Steelpad-lurarna utan att behöva köpa USB-ljudkortet, vilket sparar dig 300 bagis. Jag kan inte uttala mig om hur mycket sämre ljudet blir men om du inte är en s.k "audiofil" så duger de säkert utmärkt! http://www.webhallen.com/prod......p?id=44684
January 10, 2005
Bärz wrote: De gånger jag har haft på mig IceMat Siberia så har jag fått ont i öronen och överdelen av mitt huvud ganska så fort. Gummibandet som ska spänna lurarna sitter faktiskt ganska bra åt och skapar friktion vilket kan göra lite ont. Dessutom stöter mina öron i mot det hårda, plastiga inne i luren vilket gör förbaskat ont efter ett par timmar.
Kan nog inte hålla med riktigt :-s, fast de kanske beror på huvud/öronformen. Har själv ett ganska avsmalt huvud och jag har alldrig fått ont någonstans. Och mina öron mår fint de också, kan nog inte säga att de är stora lr små, de är mitt i mellan.
Och vad de gäller micen på Icemat Siberia så sitter den ju på en extra slad men det passar mig utmärkt för jag kopplar inte in mic och hörlurarna bredvid varandra. Och micen i sig är ju som en "mygga" man kan ju sätta den var man vill ;).
Och vad de gäller kvaliteten så har då inte mina gått sönder än, har haft mina lite mer än två månader. Iof är jag ju försiktig om mina grejer 😎
February 22, 2006
Tappa inte ett par icemat-lurar, gillar inte plasten i dem lurarna...
Visst, lurar är inte gjorda för att tappas, men råkar man tappa dem "fel" så pajjar dem direkt...har ett par trasiga icemat´s liggandes hemma, men så där super var inte ljudet i dem...
Satsa hellre på ett par lurar i 400-kronors klassen (teknikmagasinet har ett par riktigt fina, PRO.2 heter märket) och en mic för en hundring...
Då har du rätt bra grejer 😉
July 4, 2004
Mellan dessa två hörlurar hade jag tänkt köpa Icemat Siberia då jag först trodde att det var Steelpad's USB versionen som jag tittade på och som jag tyckte var någorlunda billig för runt 500kr. Sen fick jag reda på att det var standard versionen och av de recensioner jag läst så har ljudet varit piss utan USB kortet.
freddegbg: Är det Pro.2 PH-1000/Ross RBC500 som du syftar på?
February 22, 2006
July 4, 2004
!Uppdatering!
Jag köpte Icemat Siberia och prövade dem i två dagar men var ganska missnöjd med dem faktiskt. Det där med att öronen trycktas mot insidan av kåpan är sant och man får allmänt ont i öronen av dem efter någon timme. Ljudet var inte så värst bra heller, främst basen då.
Jag lämnade tillbaka dem och köpte ett par Sennheiser HD515 som jag är otroligt nöjd över! De är heltäckande, mjuka och öronen har det skönt utan att tryckas mot något. Basen är grym samt ljudet i allmänhet. De har ingen volymkontroll och ingen mic men hörlurar av högre kvalité brukar inte ha det antar jag. Löser det enkelt med Volumouse 🙂
1 Guest(s)