October 30, 2005
Vet inte ifall det här är rätt forum för min fråga eftersom jag tror att många av er sitter på stationära datorer.
Men det är så att jag precis har införskaffat mig en bärbar dator och tänkte spela lite day of defeat med den. Det funkar bra i ett tag. Men sen så börjar tangenterna bete sig konstigt och efter 5 minuter stänger datorn av sig och jag känner att den är stekhet. Vill helst inte att processorn ska grillas nu när den är nyinköpt. Vet någon vad som kan vara fel och vad som kan åtgärdas eller är det verkligen så värdelös kylning.
har en Acer aspire 5024WLMi.
ifall ingen vet så kanske någon kan tipsa om någon annat forum som riktar sig mer mot bärbara datorer?
August 11, 2005
Jag vet att min acer beteer sig så när den inte fläkten på undersidan kyler väl. nu är min för tung att ha i knät men jag hade den på en stol en gång och den nådde då sin temeraturtröskel och stängde av sig. Ett tips är att du INTE har den i knät när du spelar och att du höjer den 3-5 cm från bordsskivan/underlaget, det hjälper rätt mycket (iaf för mig).
Ska jag vara helt ärlig så kan jag inte förstå varför folk lirar spel på sina bärbara datorer på sina knän... men men
November 21, 2002
August 11, 2005
Json_81 wrote: Går fläktarna igång när du spelar?
Är den helt ny så gå tillbaka med den fort som attan o kräv en som fungerar.
Har du haft den ett tag så får du lämna in den.
Varför skulle han gå tillbaka med den för, för att fläktarna går igång när han spelar eller för att den stängde av sig?
För mig är bägge dessa saker helt normala för bärbara datorer, är ju en skyddsmekanism som fungerar för att förhindra att datorn skadas...
January 21, 2002
Ovanstående kylplatta kanske kan vara ett problem om du har anslutningar fram på datorn eftersom listen ser ut att sticka upp ganska mycket. Isf kan AK-NBC-01 från Akasa vara ett alternativ. Jag spelar en hel del på min bärbara och temperaturen sjönk rejält med denna.
November 22, 2001
csm101 wrote: [quote=Json_81]Går fläktarna igång när du spelar?
Är den helt ny så gå tillbaka med den fort som attan o kräv en som fungerar.
Har du haft den ett tag så får du lämna in den.
Varför skulle han gå tillbaka med den för, för att fläktarna går igång när han spelar eller för att den stängde av sig?
För mig är bägge dessa saker helt normala för bärbara datorer, är ju en skyddsmekanism som fungerar för att förhindra att datorn skadas...
Menade mer om fläktarna inte går igång.
Blir datorn tokvarm och den dör så hade iaf jag lämnat in den, för det är inte normalt.
July 18, 2001
csm101 wrote: Hehe bara ljummen, vissa får sina ägg hårdkokta om de lirar med laptopen i knät... :S
jo, har man den i knät täpper man ju till lufthålen (iaf för de(alla?) som har luftintag under) så då blir det ju varmt. även min blir varm(inte stekhet) vid idle om man täpper igen hålen.
August 11, 2005
JSON: Okej nu hänger jag med, om fläktarna inte går igång så håller jag med dig -> lämna tillbaka datorn.
WHORACLE: Jag trodde att alla laptops har hål på undersidan för att skapa luftflödet som krävs men är det inte så eller? Hur som helst har min det och då är det ju givet att de inte ska blockeras, de är ju där för en anledning 😛
1 Guest(s)