May 24, 2001
Jag kör med ett sånt här system: http://www.bostonacoustics.com.....eriesID=31 1000:- i en lokal butik för 6 mån, helt värt sina pengar :snurr:
April 9, 2001
Jag kör http://www.alesis.com/products.....index.html för jag vill inte ha någon modifiering och "tillputsning" av ljudet.
June 8, 2001
Jag använder Alr/Jordan Entry S som är skärmade (ca 2750 kr). Låter riktigt bra, men behöver egentligen stativ för att komma till sin rätta. Endast spikes duger ej på ett skrivbord 🙁
June 8, 2001
HAHA!! ta och kasta era leksaker någonstans
Själv sitter man med en Harman kardon 660 förstärkare = massa kräm och Infinity SM 155or ala 102cm höga 15tums basar, 35kg st.
Istället för att ha en halvkass stereo ett värdelöst ljudpaket till din dator och en rutten hemmabio! Lägg alla pengarna på en ordentlig stereo istället och använd den till alla tre ändamålen.
Med ett knapptryck kan jag titta på vanlig tv/dvd film med ljud och bas som slår ett larvigt hemmabiosystem eller så lyssnar jag på mina cd skivor,mp3or lr lirar mitt favoritgame på datorn med ljud och bas som slår det mesta.
Kablar finns hos alla större radio/tvhandlare. sedan är det bara att rocka loss istället för att ha en massa små tjafsaker som det knappt kommer nått ljud ifrån
April 14, 2001
I sånna fall måste man ha datorn på vardagsrumms bordet vilket du verkar göra. Å du vikt och storlek säger ingenting om ljudkvalite möjligen ljudtryck men det är en helt annan sak. Kan och vill inte ha 2 meters högtalare till min dator eftersom det inte blir bra ljudmässigt, blir väldigt konstigt i höjdled.
Att använda sin hemma stereo till datorn tycker jag är meningslöst om man sitter å spelar och lyssnar på mp3, eftersom det aldrig är bra kvalitet på det. Då spelar det inte så stor roll.
Att använda en hemmabio förstärkare och bakhögtalare till datorn, tycker jag är väldigt bra eftersom det förhöjer spel känslan. För min del så är det ganska ballt när spel stödjer "Pro Logic" så man kan höra "fi" kommer bakifrån.
June 8, 2001
"I sånna fall måste man ha datorn på vardagsrumms bordet vilket du verkar göra"
Hmpf nej det har jag verkligen inte, sen handlar det givetvis om hur stort vardagsrum man har och jag prioterar inte gigantiska soffor o dylikt. Det finns nått som heter fem och tio meters kablar.
"Å du vikt och storlek säger ingenting om ljudkvalite möjligen ljudtryck men det är en helt annan sak"
Mina SM155or kostade 10k är det tillräckligt med ljudkvalite för dig?
"Kan och vill inte ha 2 meters högtalare till min dator eftersom det inte blir bra ljudmässigt, blir väldigt konstigt i höjdled."
Sen när blev 102cm 2m? hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte få det till 2m
"Att använda sin hemma stereo till datorn tycker jag är meningslöst om man sitter å spelar och lyssnar på mp3, eftersom det aldrig är bra kvalitet på det. "
LOL det är en väldigt stor skillnad på mp3or och mp3or. En bitrate på 128 kb/s = du kan inte höra skillnaden på en vanlig cd och mp3an med din hörsel. Desto högre bitrate ju större blir mp3an och bättre kvalite. Snart 2 år med bredband och jag har inte köpt en cd sedan dess all musik finns gratis bara att ladda hem. Vem vill betala 200kr för en cd där man oftast bara gillar en lr två låtar?. MP3 rules period.
"Att använda en hemmabio förstärkare och bakhögtalare till datorn, tycker jag är väldigt bra eftersom det förhöjer spel känslan. För min del så är det ganska ballt när spel stödjer "Pro Logic" så man kan höra "fi" kommer bakifrån."
Jag klarar mig fint utan pro logic lol!! räcker med att hela golvet skakar när jag spränger redeemern i UT eller höra ett ordentligt motorljud i need for speed porshe challenge inte nått svagt morrande från 5 cm stora högtalarna på skrivbordet och lite muller från den lilla baslådan under skrivbordet. Nejdu jag har prövat det mesta och den lösningen jag har idag slår allt jag tidigare har ägt/testat.
Tvekar starkt på att du har prövat på det jag har för då skulle du nog ändra din åsikt ganska snabbt men fortsätt du med ditt tiss tass, å! någon sneakar på mig LOL!!! du e för rolig
June 8, 2001
Har aldrig tyckt att Infinitys högtalare har låtit särkilt bra, trots prisklass.
Ganska slappa bas element, stort och ngt dynamisk ljud men brister i detalj o transparens.
Själv ska jag ta en titt på ett par Dali högtalare, Evidence 470 för 9000 kr.
http://www.dali.dk/products/470.html
Är inte ljudet tillräckligt bra så tar jag o sparar litet längre och möjligen inhandlar Snell E.5 Mk II för 18.000...
http://www2.webon.net/cgi-bin/.....sh.cgi?E.5
😀
Själv sitter man med en Harman kardon 660 förstärkare = massa kräm och Infinity SM 155or ala 102cm höga 15tums basar, 35kg st.
April 14, 2001
Jo kanske din anläggning låter bättre än mina 15W rör(om du vet vad det är) och Dynaudio högtalare. Går inte att spela 200dB med 15W men bra låter det. Jo jag kanske överdrev när jag sa 2 meter men jag menade inte just dina. Som sagt jag prioriterar inte bas jag prioriterar välljud.
Har än idag inte hört någon MP3 som låter lika bra som en CD, ok inget fel på MP3-formatet, men i Hi-Fi världen hör den inte hemma. Har en liten stereo och på den hör jag ingen skillnad(om du fattar vinken).
Angående hemmabio stärkaren som jag har till datorn så spelar det ju ingen roll hur stora och bra högtalare jag har, det låter ändå inte bakom mig utan bakhögtalare. Visst är det kul med massa bas när man spelar , men man blir inte hjälpt av det i iaf angående surroundljud.
February 7, 2001
Själv sitter jag med min gamla philips stereo som jag fick för 8 år sedan... Men den fungerar fint fortfarande.
Skulle dock vara riktigt häftigt med ett par proffdiga monitor/studio högtalare som t.ex. Sirocco Pro.
http://www.videologic.com/Prod.....t=VL-60402
2 Guest(s)