July 18, 2001
Jag har slaktat mitt chassi.
Borrat bort nitarna som håller i plåtarna runt chassit och tagit bort den där "rännan" som sitter i mitten av chassit. Nämnas bör då att jag har ett Chieftec Dragon Fulltower. Planerat är att det ska in ljus, plexi och fläktar, samt att chassit ska sprayas om. Hittils har jag kommit så långt så att jag har monterat alla tre nedre frontfläktarna, två av de bakre fläktarna, varav en är en slotcooler som sitter ovanför CPUn. Bilder på mitt arbete finns här: http://autobahn.sytes.net/Tota.....ification/
Bild på hur chassit är planerat att det ska se ut kommer inom kort. Sidan jag länkade till kommer att uppdateras med jämna mellanrum. Plexiglas är beställt från Gtek, likaså bärhantag. Beställde ett serverplexi och ett topmount plexi.
Vad ska jag ha för färg på chassit tycker ni? Ska troligen spraya utsidan i en färg och insidan i en annan. CCD rören som ska in kommer att vara gröna resp blåa (kommer ha dubbel uppsättning, för att kunna välja mellan de två färgerna).
Har ni tips på fler modifikationer jag kan passa på att göra? Som är snygga eller praktiska, eller helt onödiga? :}
[ Detta Inlägg ändrades av: -ChaoS- den 2002-05-18 17:09 ]
January 19, 2002
December 28, 2001
2 Guest(s)