June 16, 2002
Bli inte lurad av alla klockor som sitter på korten. Hög klocka är inte alltid = bättre prestanda. Jämför GF2 Ultra och GF3 Ti200 (kanske tom. Ti500), GF3 är bättre men ändå mycket lägre klockor!
Men, jämför man tex. GF4 i samma serie, tex. Ti-serien så är det givetvis att den man högst klockor som presterar bäst!
May 26, 2002
Vilket av dom korten är bäst då ?
Jag har hört att ATI´s drivrutiner är lite buggiga. Och att flera personer har fått grafikfel i olika spel. Så jag undrar ifall jag inte begår ett stort misstag ifall jag köper ATI8500.
Presentationen av DoomIII på E3 så använde dom sig av ATI8500, där dom säger att passade bättre till framtidens spel som DoomIII.
[ Detta Inlägg ändrades av: Dev/Null den 2002-06-23 13:33 ]
August 9, 2001
Du blir säkerligen nöjd om du köper ett Radeon 8500. Jag är riktigt nöjd med mitt och glad att jag inte köpte ett GF3 av nåt slag då Radeon hänger med eller t.o.m spöar GF till ett lägre pris. Drivrutinerna var lite knackiga i början men det har ordnat upp sig ordentligt. http://www.rage3d.com är bästa siten för ATI-relaterade nyheter och det finns ett stort forum där drivrutiner o.s.v diskuteras flitigt.
1 Guest(s)