June 30, 2001
Idag skulle jag starta om min server så jag tryckte på resetknappen, men när den skulle starta efter det så hände absolut ingenting. Jag stänger av och startar igen. Fläktarna snurrar och t-bordsledsen blinkar till, men inget annat händer. Inga hårddiskar eller cd:n börjar låta. Jag har öppnat lådan och provat med att dra ut allt och sätta i det igen...utan resultat.
Vad fasen gör jag???
May 23, 2001
När jag hade vänt en IDE sladd fel så gick bara processorfläkten igång och inget annat fungerade, iofs testade jag aldrig att skjuta ut cd romen.
Kan ju vara moderkortet som fått för sig att det är trasigt eller nått..... För om det skulle vara minnena skulle väl datorn pipa, likaså om det vore grafikkortet.... Vill ju inte nämna det egentligen men det kan ju vara processorn oxo....
Btw varför skulle du starta om?
June 30, 2001
stormaz wrote: När jag hade vänt en IDE sladd fel så gick bara processorfläkten igång och inget annat fungerade, iofs testade jag aldrig att skjuta ut cd romen.
Kan ju vara moderkortet som fått för sig att det är trasigt eller nått..... För om det skulle vara minnena skulle väl datorn pipa, likaså om det vore grafikkortet.... Vill ju inte nämna det egentligen men det kan ju vara processorn oxo....
Btw varför skulle du starta om?
Gick lite segt att tanka från nätverket...
Jag kan ju inte ha vänt en ide-sladd fel, eftersom det fungerade innan jag startade om och jag ändrade ingenting.
June 30, 2001
YemanCool wrote: Jag skulle gissa på att de är ditt nätagg som har gått i graven.. eftersom för att öppna en cd-rom behövs endast ström, du behöver inte äns ha ide sladden i! har du något annat agg att testa med så kan man juh snabbt utesluta de.
Ledsen på t-borden blinkar till, hårddisksledsen lyser, nätaggsfläkten går igång och processorfläkten likaså.
Jag har inget annat nätagg. Sprängde mitt andra 🙁
June 30, 2001
oxygenial wrote: Prova att rycka ut IDE kabeln från CD'n.
Kan du ejecta trayen då??Kan du det så är det något med moderkort, idekabel eller CPU.
Kan du det inte kan det vara en kass IDE enhet på någon av kedjorna eller kasst nätagg.
Weeeee, nu fungerar datorn igen. Men jag har ju inte gjort nåt med den. Konstigt. Den behövde väl vila. Den hade ju stått på i ett halvår ca.
Tack för all hjälp ändå
1 Guest(s)