March 27, 2002
Hej!
Hej har just införskaffat mig 2st Asus 4870 512mb. har installerat allt så som strömkablar, bryggor osv.
Datorn jag har är:
2st 4870 512 mb
Moderkor: asus p5kc (har crossifire stöd)
2x 2gb ddr2
intel 2180 cpu
700w nätagg antec
Började med att formatera om datorn. In med senaste Windows 7 64bit swe. Tankade hem senaste intel drivers, catalyst 9.12 för win 7 64 osv. Installerade allt och tänkte att de skulle fungera, men icke. I catalyst kan jag inte ens aktivera crossfire.
Saker jag gjort:
Uppdaterat bios till senaste
clear cmos, kör oklockade med bios defaults
installerat om win 7 64bit / 32 bit
installerat vista 64 bit
installerat om drivers 2-3ggr
testat med 1 eller 2 crossfirebryggor
testat varje kort en i taget, båda fungerar bra single på bägge pci-e portarna.
kylningen är bra, men riktade på ett par extra fläktar
Kan tillägga att jag även testa att flasha om bios på korten till Asus TOP BIOS men då ville dem inte fungera, så ja flasha tillbaks.
Under "graphics hardware" i CCC står det "primary adapter" respektive "disabled adapter" när jag bara kör med en skärmkabel i, men om jag kopplar en skärm till varje kort så byts "disabled adapter" ut till "enabled adapter".
Jag har även funderat på vad jag bör ändra i BIOS, det finns inte så många inställningar som jag kan relatera till crossfire, jag kan exempelvis inte ändra hastigheten manuellt på pcie portarna. Det finns en inställning som heter "PEG/PCI" samt "PEG plug and play" dessa har jag bytt mellan men utan resultat, vet någon om jag måste ändra något i bios eller om de ska funka default?
här kommer några printscreens
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Tack på förhand!
February 27, 2006
1 Guest(s)