July 7, 2005
Jag och en kompis byggde nyligen ihop en helt ny dator. Vi hade lite problem med BIOS, som behövde uppdateras. Vi stoppade in en AMD 64 4000+. Windows-installationen gick bra, och windows fungerar normalt. Men när vi börjar köra spel som BF2, FarCry, Halflife 2 m.m så säckar datorn ihop totalt. Antingen måste vi boota om, eller så kommer vi tillbaka till Windows med minst 10 olika felmeddelanden. Spelen fungerar normalt i några minuter, men så plötsligt slutar allt fungera. Detta är Mycket frustrerande. Vi har installerat de senaste drivrutinerna till kortet. Vi har försökt med i stort sett allt vi kommit att tänka på.
Har någon annan problem med sitt X800XL-kort eller har haft?
Snälla tala om det då, vi måste lösa detta problem 🙁 .
July 7, 2005
Vi är mycket säkra på att vi har de senaste drivrutinerna, och BIOS-inställningarna ska det inte vara något problem med. Överhettning tror jag inte heller på, då fläkten är igång hela tiden och vi har inte försökt överklocka. Igår fick vi ett felmeddelande om att VPU'n inte svarade på drivrutinens kommando och var därför tvungen att startas om. Efter det krashade hela systemet. Dagen efter verkade allt vara ok, men så plötsligt rebootade datorn utan anledning. Det kom upp det vanliga meddelandet som talade om att man ska skicka loggen av felet till Microsoft. Vi gjorde så, och en internetsida kom upp. Där stod det att krashen orsakades av en felaktig drivrutin, och jag förmodar att det har något med grafikkortet att göra. Vi har även andra problem med Windows, som att program stängs ner hela tiden, bland annat MSN messenger och Internet Explorer.
March 2, 2005
Niczo wrote: Vi är mycket säkra på att vi har de senaste drivrutinerna, och BIOS-inställningarna ska det inte vara något problem med. Överhettning tror jag inte heller på, då fläkten är igång hela tiden och vi har inte försökt överklocka. Igår fick vi ett felmeddelande om att VPU'n inte svarade på drivrutinens kommando och var därför tvungen att startas om. Efter det krashade hela systemet. Dagen efter verkade allt vara ok, men så plötsligt rebootade datorn utan anledning. Det kom upp det vanliga meddelandet som talade om att man ska skicka loggen av felet till Microsoft. Vi gjorde så, och en internetsida kom upp. Där stod det att krashen orsakades av en felaktig drivrutin, och jag förmodar att det har något med grafikkortet att göra. Vi har även andra problem med Windows, som att program stängs ner hela tiden, bland annat MSN messenger och Internet Explorer.
innan datorn stardades om, kom det upp en "blue-screen" om du förstår? en blå skärm med en massa text? sen efter det så startades datorn om sig va?
July 7, 2005
Vi har inte prövat att ändra voltinställningarna i BIOS. Kanske värt ett försök, men jag själv har otillräcklig kunskap inom det området för att våga göra det själv. Om jag gör fel kan det ha allvarliga konsekvenser . Vi visste att datorn skulle vara mycket strömkrävande, så därför köpte vi ett nättagg av hög kvalitet. Det kostade runt 750 spänn, och ligger på runt 500 watt. Jag vet inte vilken modell det var då det inte var jag som köpte delarna. Jag hjälper bara min kompis att bygga datorn då han inte kan göra det själv.
Nu när jag tänker efter var det dumt att vi själva byggde ihop datorn. Vi hade kunnat låtit butiken göra jobbet, för typ högst 500 spänn. Nu när datorn inte fungerar skulle det ha känts skönt att låta någon annan fixa det. Nu får vi klara oss själva. Leka med 15000 spänn är nåt som jag inte tänker göra igen.
March 2, 2005
Niczo wrote: Vi har inte prövat att ändra voltinställningarna i BIOS. Kanske värt ett försök, men jag själv har otillräcklig kunskap inom det området för att våga göra det själv. Om jag gör fel kan det ha allvarliga konsekvenser . Vi visste att datorn skulle vara mycket strömkrävande, så därför köpte vi ett nättagg av hög kvalitet. Det kostade runt 750 spänn, och ligger på runt 500 watt. Jag vet inte vilken modell det var då det inte var jag som köpte delarna. Jag hjälper bara min kompis att bygga datorn då han inte kan göra det själv.
Nu när jag tänker efter var det dumt att vi själva byggde ihop datorn. Vi hade kunnat låtit butiken göra jobbet, för typ högst 500 spänn. Nu när datorn inte fungerar skulle det ha känts skönt att låta någon annan fixa det. Nu får vi klara oss själva. Leka med 15000 spänn är nåt som jag inte tänker göra igen.
ta den till butiken igen.. be honom bygga om den och betala det som behövs! själv gjordfe ja så när ja köpte min dator + så installerade han mitt OS och allt så allt var klart .. gör samma sak!
2 Guest(s)