October 3, 2001
aloalo...
har följande problem:
när jag startar min dator så händer ungefär detta: fläktar å saker börjar snurra som vanligt, skärmen går inte "igång" stänger man av den å sätter igång den igen så säger den "no signal input" provar man den på en annan dator fungerar det utmärkt, då tänkte jag: aha grafikkortet är cp... testade det i en annan burk... funkade helt perfekt...
satte ett annat grafik kort i den knasiga burken, gick först..startade om, så fungerade det inte längre...
så det går ibland.. men allt för sällan.. vad är felet tror ni???
jag är helt lost... vetefan vad ja ska göra..
plz help!
//Fyhr
October 3, 2001
err... ja de e en athlon tbrd 1.2ghz 256 minne gf2 kort, har inte klockat den ngt men den har stannat ett par ggr av överhettning,vet inte vad det är för nätdel men driver inga fläktar med den, moderkortet är ett dfi ak75-ex.
som sagt har jag testat skärmen och grafkortet i en annan dator, de funka bra...
hoppas ni kan hlp... )
//Fyhr
September 2, 2001
On 2001-10-04 16:56, fyhr wrote:
err... ja de e en athlon tbrd 1.2ghz 256 minne gf2 kort, har inte klockat den ngt men den har stannat ett par ggr av överhettning,vet inte vad det är för nätdel men driver inga fläktar med den, moderkortet är ett dfi ak75-ex.som sagt har jag testat skärmen och grafkortet i en annan dator, de funka bra...
hoppas ni kan hlp... )
//Fyhr
Driver du inga fläktar med nätagget? 😀
kör du med bordsfläktar elleR?
March 20, 2001
Liknar mitt problem lite grann, läs min tråd & se om du blir någé klokare..
Skulle tippa på att det är moderkortet (iaf i mitt fall) får veta det i morn då jag ska låna ett nätagrigat av polar´n..
Endera moderkortet eller agrigatet som är väck..
Höll på glömma adressen till tråden:
October 3, 2001
Jag vet inte hur man ska få cmos mem resettat ordentligt för jag har alldrig gjort det, men som jag förstod av instruktionerna till moderkortet ska man flytta en liten jumper ner ett steg boota datorn å sen ska det va cleared, men gör jag det startar inget alls på datorn...
testar det me batteriet.. tack
April 1, 2001
On 2001-10-06 17:48, fyhr wrote:
Jag vet inte hur man ska få cmos mem resettat ordentligt för jag har alldrig gjort det, men som jag förstod av instruktionerna till moderkortet ska man flytta en liten jumper ner ett steg boota datorn å sen ska det va cleared, men gör jag det startar inget alls på datorn...testar det me batteriet.. tack
Flytta jumpern till det andra steget. Starta INTE datorn
Vänta 5 sek och flytta tillbaka den igen.
Nu kan du starta datorn och den ska vara i default läge.
October 3, 2001
1 Guest(s)