June 27, 2007
För att bli av med det måste du ha megnetiskt skyddade högtalare vilket de flesta inte är. Hemabio högtalare brukar vara det för front högtalarna kan ibland komma nära TV och du kan då få störningar om dom inte är det på bildrutan. Jag har inga som helst problem med min hamme bio anlägning men mina dator högtalre störs mycket av t.ex mobilen.
April 13, 2004
Alucard- wrote: För att bli av med det måste du ha megnetiskt skyddade högtalare vilket de flesta inte är. Hemabio högtalare brukar vara det för front högtalarna kan ibland komma nära TV och du kan då få störningar om dom inte är det på bildrutan. Jag har inga som helst problem med min hamme bio anlägning men mina dator högtalre störs mycket av t.ex mobilen.
Söksignal från mobiltelefoni har inget med magnetiskt avskärmade högtalare att göra, och dessutom är de flesta datorhögtalare magnetiskt avskärmade 😛
May 14, 2007
Lösningen på det här problemet är egentligen mycket enkel: Lägg mobilen längre bort från datorutrustningen och dator/ljud-kablage.
GSM/3G-mobiler är helt fantastiska om man vill störa annan utrustning. Det där puttrandet slår in i nästan allt.
Om telefonen absolut nödvändigtvis måste ligga alldeles intill datorn, kapsla in datorn, musen, tangentbordet, högtalarna och allt signalkablage i ett heltäckande RF-säkert metallhölje och jorda det, eller kapsla in telefonen i en tät kopparklädd RF-låda och jorda den lådan. Inget av detta är särskilt praktiskt, så flytta telefonen 1 meter bort istället.
1 Guest(s)