March 6, 2003
letar efter nätagg som är så strömsnål som möjligt.
har tvåst gateways/brandväggar som kör openbsd, de har varesig grafikkort eller något annat lulllull som drar ström.
65watt Opteron i den ena och 40w? P4a i den andra tror jag. Kommer nog att klocka ner dessa för att kunna sänka Volten. kommer nog även att byta ut 7200rpm diskarna mot budget SSD hd's för att spara ytterligare ström.
så kort och gott borde kraven på hur kraftfulltnätagget bör vara minimalt.
har funderingar på något i stil med SILVERSTONE NÄTDEL 300W NOISELESS, så får man en helt ljudlös dator också på köpet.
men helst något billigare och jag vill också kunna se hur mycke jag skulle spara i att gå ner i storlek såsom ner till 300W och hur pass effektiva de olika tillverkna är då jag hört att det är det som avgör mest på hur mycket ström de faktiskt drar.
tips/bra recensioner på nätet eller tyck gärna till i allmänhet bara
December 27, 2003
köp ett 80+ certifierat nätagg, de är effektivast (inte så mycket kräm slösas på värme).
ett agg som klarar 650W kommer dra lika mycket som ett agg som klarar 350W i samma system. så hur "strömsnålt" agget är beror helt på komponenterna.
ett 80+ certat 650W agg kan mycket möjligt dra mindre ström ett ett billigt 350W vanligt agg
March 6, 2003
Cirap wrote: köp ett 80+ certifierat nätagg, de är effektivast (inte så mycket kräm slösas på värme).
ett agg som klarar 650W kommer dra lika mycket som ett agg som klarar 350W i samma system. så hur "strömsnålt" agget är beror helt på komponenterna.
ett 80+ certat 650W agg kan mycket möjligt dra mindre ström ett ett billigt 350W vanligt agg
coolt, av någon anledning så har jag fått för mig ju högre WATT på nätagget desto mer ström dras i "idle" läge, tror jag fått det från något test för typ 10år sedan. trots att jag vet ju själv att teoretiskt sett så ska det ju inte spela någon roll.
men det är alltså en myt?
existerar det några agg med högre cert än 80%? lyckats inte hitta några i svenska webbutiker ivf.
funderar på att satsa på denna:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....roductTabs
har inget emot långa sladdar och kommer bara trivas bra i mitt chiefteclongtower
några synpunkter?
February 12, 2003
80Plus har flera underkategorier, varav 80Plus Gold egentligen borde heta 90Plus, bara det att konsortiet valde namnet 80Plus i början.
Mer info här: http://www.80plus.org/
1 Guest(s)