September 25, 2001
Jag hade tidigare ett Creative 1024 men eftersom det inte fungerade så bra i CS (orsakade låsningar) så köpte jag ett nytt kort. Det blev ett Mediaforte TX 5.1 från komplett som jag köpte till slut men efter att ha installerat detta så blev jag minst sagt besviken....
1. Till att börja med så brusar det konstant och så fort man rör musen lr nått anant så brusar det mera, klart störande.
2. Sedan så är ljudet nästan outhärdligt när man t.ex. spelar CS. Diskanten blir så hög att det riktigt skär i öronen när någon skjuter i närheten av en.
- Jag har försökt flytta runt kortet till olika pci-platser för att försöka få bort bruset men det hjälper inte ett dugg.
- Jag har testat både de medföljande drivrutinerna och de nyaste från tillverkarens hemsida. Det blir ingen skillnad oavsett vilken jag väljer.
- Jag har dubbel och trippelkollat alla anslutningar till ljudkortet och inget sitter löst.
- Jag har testat olika inställningar i drivrutinerna men de verkar nästan inte gör ngn skillnad alls.
Ngn som har något tips som jag kan testa ? Känns lite jobbigt att inte kunna använda ett kort för 500kr varken till musiklyssning lr spel 🙁
/Speedy
=============================================
AMD 1,33Ghz, Asus A7V133-C, 512 MB PC-133, Maxtor 40GB 7200rpm, MSI GF2 GTS, Win2000 pro
August 21, 2001
On 2001-11-29 19:13, e|speedy wrote:
Jag hade tidigare ett Creative 1024 men eftersom det inte fungerade så bra i CS (orsakade låsningar) så köpte jag ett nytt kort. Det blev ett Mediaforte TX 5.1 från komplett som jag köpte till slut men efter att ha installerat detta så blev jag minst sagt besviken....1. Till att börja med så brusar det konstant och så fort man rör musen lr nått anant så brusar det mera, klart störande.
2. Sedan så är ljudet nästan outhärdligt när man t.ex. spelar CS. Diskanten blir så hög att det riktigt skär i öronen när någon skjuter i närheten av en.
- Jag har försökt flytta runt kortet till olika pci-platser för att försöka få bort bruset men det hjälper inte ett dugg.
- Jag har testat både de medföljande drivrutinerna och de nyaste från tillverkarens hemsida. Det blir ingen skillnad oavsett vilken jag väljer.
- Jag har dubbel och trippelkollat alla anslutningar till ljudkortet och inget sitter löst.
- Jag har testat olika inställningar i drivrutinerna men de verkar nästan inte gör ngn skillnad alls.Ngn som har något tips som jag kan testa ? Känns lite jobbigt att inte kunna använda ett kort för 500kr varken till musiklyssning lr spel 🙁
/Speedy
=============================================
AMD 1,33Ghz, Asus A7V133-C, 512 MB PC-133, Maxtor 40GB 7200rpm, MSI GF2 GTS, Win2000 pro
Stäng av CD Audio i volymkontrollen
September 25, 2001
Japp jag har testat det. Jag lyckades nog hitta vad som var fel ändå förut. När jag kopplade ur kabeln från cd-brännaren så slutade det nästan att brusa, i alla fall i win-miljö.
Nu e bara problemet att själva ljudkvaliteten suger och framförallt har väldigt hög diskant...
1 Guest(s)