January 8, 2002
Tja alla!
Har ett litet störande problem. Jag kör ut DVD film från PC:n med hjälp av ett Realmagic kort o allt funkar perfa, förutom ljudet. För kör jag ljudet till TV:n, så hänger det med ett lågt surrande ljud i bakgrunden, som inte försvinner. Kör jag ut ljudet i Stereon försvinner problemet och allt är som det skall. Har provat med allt, dvs. andra sladdar, kortare sladdar, kopla genom videon osv.
Ett annat problem är att jag får svagt vita tjocka streck/spår som rullar i TV:n när jag ser på DVD.
Min TV är en Panasonic 100hz 32tum. Datorn: PIII 933, 512RAM, Geforce2MX (med TV-out), RealMagic(MPEG2 kort) osv..
mvh Dalle
[ Detta Inlägg ändrades av: punkarn89 den 2002-01-17 14:24 ]
June 11, 2001
kolla om du kör på NTSC läge, då ska du byta till PAL. kolla även om du kan ändra uppdateringsfrekvensen på TV/Video-out.
Angående ljudet kan du prova att placera dvd-spelaren långt bort från grafikkortet.
Placera även ljudkortet en bit från grafikkortet, deta brukar ta bort störande ljud.
January 8, 2002
Hej!
Tack för all hjälp, ska testa era tips. Jag tror att vad jag har fått är en "jordloop". För jag är helt säker att jag kör ut i PAL osv. Det konstiga med allt detta är att detta brummande ljud inte finns när jag provade att koppla en annan extern enhet till TV. Jag körde in min bärbara cd-spelare bara för att kolla om det brummande ljudet även uppstod då, men det gjorde det inte.
Ja, ja, ska testa vad ni föreslagit.
mvh Dalle
2 Guest(s)