February 17, 2004
Hur länge stänger den av sig, får du svart skärm? Jag har fått det några gånger att den tappar kontakt med graffet och visar svart skärm en sekund, för att sedan visa bild igen. Vet inte om det har kommit efter att jag bytte VGA-fläkt, men tror inte det. Så kolla VGA tempen (Rivatuner) så att inte den är hög eller pendlar, kolla VGA fläkten (om du har orginal???). Kolla spänningarna på nätagget så att de är stabila (speedfan)
Jag hade en Asus orginal VGA-fläkt som jag bytte till Zalman VF700-AlCu. Enorm skillnad på ljudnivå och temp, så det är möjligt att det kan vara en lösning för Dig?
Ange gärna vad du har för komponenter + fläktar!
/Dani
November 16, 2003
Jo, du har rätt.
Aja, jag formaterade C disken för att lägga in windows på nytt. Men nu får Jag BSoD (blue screen) och den rebootar.
Jag har pillat lite i burken och kan det vara glapp i IDE kabeln elr liknande?
För den kan stå i BIOS hur länge som helst men så fort den ska boota klarar man säg nåra minuter innan BSoD
November 16, 2003
Ctrl wrote: Har du möjlighet att ladda ner Ultimatebootcd och köra så kan du testa så det inte
är något problem med dina minnen och hårddiskar.
Ok, bara så alla vet är nu problemet att jag får Blue Screen när jag ska installera XP.
Jag laddade ner UBCD. Jag har testat minnet och där är det ca 11 fel på "LRAND", säger det er nåt?
Sedan hittar jag inte vart man ska testa hårddiskarna.
Din hjälp uppskattas verkligen Ctrl!
March 10, 2003
Om du får fel i minnestestet så är det inte kostigt din dator är mupp.
Har du mer än 1 minneskrets ? Testa att ta ut den ena och köra bara med en åt gången för att
felsöka vilken som är trasig.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)