April 10, 2006
Hej!
Köpte ett Geforce 6600GT för ett år sedan för att kunna spela vampire the masquerade bloodlines. Då texturerna var trasiga och jag inte kunde klara ut det reklamerade jag kortet, fick tillbaka pengarna och gick in i en lång depression för att jag inte kunde spela.
Nu har jag återigen fått mod och köpt ett nytt kort. Samma problem dock, trasiga texturer.
Såhär ser det ut: http://i13.photobucket.com/alb.....ampire.gif
Läs gärna förra årets tråd om detta:
http://www.tbg.nu/news_show/60797/18
Vad är det för fel på min dator? Måste jag verkligen behöva köpa helt ny dator för att kunna spela vampire?
/ Neuropa
April 10, 2006
Det finns bara en enda drivrutin som passar mitt operativsystem (winxp). Min monitor klarar 4 olika refresh rates: 60, 70, 72 och 75 Hz. Jag har provat alla dessa och startat upp spelet Far Cry men jag har samma problem med totalt skadade texturer som tidigare. Har jag gjort som du menade?
January 19, 2003
Testa även tidigare drivrutinsversioner, finns här. Prova även att ändra upplösning på spelet.
April 10, 2006
Nu är ni två personer som insisterar på att jag ska testa med olika drivrutiner men jag har försökt följa den där länken och det verkar som att filarkivet fungerar som det ska förtuom drivrutiner. Det går inte att öppna mappen såsom det går att öppna andra mappar. Har jag missat nåt eller är det fel på sidan?
September 7, 2003
Jag hade liknande problem när jag försökte köra Freelancer på mitt gamla voodoo5 för en massa år sedan, jag är rätt säker på att det hela gällde dåliga drivrutiner för mig med.
Generellt sett sägs det ofta att man bör installera om windows när man byter viktig hårdvara (gfx, mobo, etc.) och du ska allra minst ta bort gamla och installera om alla drivrutiner som har med hårdvaran att göra. Det kan även vara bra att installera om alla spel (åtminstone de som krånglar).
April 10, 2006
Hej!
Nu har jag testat med 4 olika drivrutiner ur filarkivet inklusive den här som kallas för NGO och ingenting fungerar.
Jag tänker nu som senaste inlägget föreslog, formatera hårddisken, lägga in windows på nytt och lägga in spelen på nytt.
Idag har jag NTFS filsystem ? Spelar detta någon roll för mitt problem månne?
Kan det vara ett hårdvarufel eller att mitt gfk inte är kompatibelt med mitt moderkort på ngt skumt sett??
August 16, 2005
Neuropa wrote: Hej!
Nu har jag testat med 4 olika drivrutiner ur filarkivet inklusive den här som kallas för NGO och ingenting fungerar.
Jag tänker nu som senaste inlägget föreslog, formatera hårddisken, lägga in windows på nytt och lägga in spelen på nytt.
Idag har jag NTFS filsystem ? Spelar detta någon roll för mitt problem månne?
Kan det vara ett hårdvarufel eller att mitt gfk inte är kompatibelt med mitt moderkort på ngt skumt sett??
NTFS är det du ska köra idag. FAT32 är uråldrigt och stöder t.ex inte väldigt stora filer(DVD image t.ex).
Fungerar det inte efter att du formaterat om så vetesjutton... taskig AGP buss kanske(kan det orsaka detta fel tro?).
2 Guest(s)