November 2, 2003
Mr. G wrote: Jag är inte närmare insatt i just de korten, men själv föredrar jag nvida, då de fungerar bäst.
Om du inte är så insatt hur fan kan du då veta att NVIDIA fungerar bäst?
Själv har jag upplevt motsatsen - de kort som krånglat mest har varit NVIDIA.
Lorca wrote: Vilket grafikkort skall jag välja. Det står mellan Nvidia 7950GT och Ati X1950XT. Vad säger ni? Seriösa svar tack.
Jag tycker du ska kolla in några recensioner med korten (X-bit labs recension till exempel).
Vanligtvis är det kortet som har bäst prestanda i de spel du ska välja. Sen kan ljudnivå och strömförbrukning också vara nåt att tänka på.
October 28, 2004
Sitter själv på ett X1800GTO som rockar fett! Kan inte se att det skulle brinna i knutarna med uppgraderingen. Vansinnigt att lägga pengar på annat än DX10 när han har ett X1800GTO nu.
EDIT: Idag 8800GTS
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
May 23, 2006
Håller med ovanstående om DX10. Men om det är akut så är X1950XT ett bättre kort. nVidias problem är drivrutinerna, framförallt för fler bildskärmar(hörsägen från flera nVidia-ägare. Jag har aldrig ägt ett nVidia-kort). ATI har problem med sina högljudda och ineffektiva fläktar.
February 28, 2005
M Hammargard wrote: Håller med ovanstående om DX10. Men om det är akut så är X1950XT ett bättre kort. nVidias problem är drivrutinerna, framförallt för fler bildskärmar(hörsägen från flera nVidia-ägare. Jag har aldrig ägt ett nVidia-kort). ATI har problem med sina högljudda och ineffektiva fläktar.
finns alltid andra fläktar man kan sätta dit...^^ ATi rockar fett ^^
1 Guest(s)