August 10, 2001
Nu har jag försökt hitta hjälp till mitt problem i gamla trådar men hittar ingen lösning, så jag skriver en ny topic om detta.
Jag har just köpt ett Geforce 3 ti200 med tv-utgång, tyvärr så fanns det ingen ren komposit utgång på detta kort så jag har en övergångs kabel mellan komposit och svhs. Men jag får bara svart-vit bild på tvn. Jag kör med TVtool 5.5 och nvidias senaste detonator.
När jag kollar egenskaper på skrivbordet-grafikinställningar-val av enhet så kan jag inte ändra till tv-ut där för det är skuggat för mig, å så ska det väl inte vara?
Jag började fundera på om jag har för gammal tv och video men jag har nyköpta Panasonic saker sen ett år tillbaka så det ska väl inte sitta i det?
Jag hoppas att nån förstår vad mitt problem är och kan hjälpa mig...
Tack på förhand!
-Den som funnit har letat!
August 10, 2001
Jag kopplar in Komposit kabeln till en scart konverter och pluggar sedan in den i videon, för då får jag även med ljud kablarna.
Men kruxet som jag klurat på är att det blir nåt fel just efter mitt grafik kort där jag bara har en svhs utgång där jag kopplar in en litet övergångsstump till komposit.
Det lustiga är att jag hade färg med mitt förra grafikkort som var ett Geforce256 DDR med tv-ut, men inte nu längre med mitt nyköpta Geforce 3 ti200
-Den som funnit har letat!
November 9, 2001
kolla in den tråden som jag startade förut om svartvitt på pov gf3 ti200 där har jag gjort ett svar hoppas att den hjälper annars får du fråga mig igen om du behöver mer hjälp så fråga mig via icq så får du direkthjälp... mitt icq nummer är: 57274644 hoppas att det löser sig för dig och var inte rädd för att fråga mig om mer hjälp
August 7, 2001
Detta kan vara mycket komplicerat.
Jag hade samma problem med mitt voodo 3 kort för ett år sedan (har slängt det på soptippen redan, va inte oroliga Det är så att man MÅSTE använda konvertern som kom med kortet.. (kan vara bara en liten slad) och plugga den rakt i tv'n. Inga fler konverteringar av signalen. För då blir det knas.
1 Guest(s)