November 5, 2001
Jag kör kompositkabel ut från mitt grafikkort för att få färgbild. Kör jag med s-vhs kabel så blir det ju svartvitt, och jag undrar varför?
Och det eftersom jag ska köpa en (analog) videokamera, och föra in filmer i datorna via s-vhs kabel, och jag undrar därför om det blir med färg eller svartvitt?
May 23, 2001
On 2001-11-18 11:08, Beater wrote:
Jag kör kompositkabel ut från mitt grafikkort för att få färgbild. Kör jag med s-vhs kabel så blir det ju svartvitt, och jag undrar varför?
Och det eftersom jag ska köpa en (analog) videokamera, och föra in filmer i datorna via s-vhs kabel, och jag undrar därför om det blir med färg eller svartvitt?
Det är säkerligen tv:n som är för gammal för att det ska funka med s-vhs, har samma problem själv.
I och med att det nog är tv:n som är problemet och inte datorn, så bör du få färg när du ska föra in dina filmer från videokameran.
September 12, 2001
Jag hade också det problemet, men jag löste det.. då var de inte tv:n som var för gammal.. du måste gå in i Grafikorts inställningarna och ändra , kommer inte direkt ihåg vad de va jag ändrade.. men de är där testa lite av varje ..
P.S mitt kort är ett Geforce 2 MX. Tv-out
July 20, 2001
Problemet ligger säkert i TVn.
Stöder inte TVn S-VHS blir bilden svartvit.
Om du kör in i TVn via en SCARTkontakt så kolla om du har flera SCARTkontakter.
Det är i så fall bara en av dem som S-VHS funkar i med färg och den andra blir det svartvit med.
Från din videokamera till datorn kommer det utan tvivel att bli färg.
Hoppas att du har VideoIN på grafikkortet bara , så att du inte tror att S-VHSkontakten du har på grafikkortet funkar åt båda håll, men det visste du väl redan.
Lycka till.
2 Guest(s)