March 18, 2001
OfflineHej,
5010373720 SCYTHE BIG SHURIKEN S-1156/1366/AM2/AM3 Recensera 1 0 355,00 355,00
5010470580 MICROSOFT WIRELESS DESKTOP 800 BLACK USB Recensera 1 0 199,00 199,00
5010379265 AMD PHENOM II X2 555 BE 3.2GHZ 6MB SOCKET AM3 BOX Recensera 1 0 799,00 799,00
5010484610 ASUS M4A88T-I DELUXE WIFI AM3 MINI-ITX Recensera 1 0 1 119,00 1 119,00
5010502727 KINGSTON 2GB 1333MHZ DDR3 CL9 SODIMM SR X8 Recensera 2 0 255,00 510,00
5010151232 WESTERN DIGITAL SCORPIO BLACK 160GB 7200RPM SATA/300 16MB
Serienummer: WXG1A1183288 Recensera 1 0 399,00 399,00
5010207549 AKASA FLÄKTKABEL 1XCPU/2XCHASSIEFLÄKTAR 4-PIN Recensera 2 0 68,75 137,50
5010165336 FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 80MM 11DB RETAIL Recensera 2 0 81,25 162,50
5010400526 FRACTAL DESIGN ARRAY R2 300W BLACK Recensera 1 0 1 495,00 1 495,00
Netto 1 436,00
Frakt inkl. moms Mer info 59,00
ja vad säger man?
Kan nån av er läsa tråden å ge mig ett svar på varför jag är avstängd på livstid?
// Stefan alias rockabilly65
December 27, 2010
OfflineTyvärr så har du råkat ut för herr dimestam. En värre maktgalen tönt får du leta efter. Allt som kan uppfattas som negativt för swec leder till avstängning på livstid.
Andreas lämnar följande meddelnade i tråden
"Åh nej, vi är avslöjade.
Bäst att jag låtsas som att TS är ett troll och låser tråden ...
*Låst"
July 30, 2010
OfflineJag har också blivit avstängd av utan att egentligen veta varför jag blev avstängd. Jag gjorde ett nytt konto ett halvår senare som jag nu har blivit avstängd igen. Jag skrev ett PM till en kille som fanns på ett annat forum och skrev att han skulle akta sig att länka till andra forum eftersom jag själv hade blivit avstängd av den orsaken (eller marknadsföra forumet som det heter på Sweclockers vis), strax efter det så blev jag alltså avstängd. PM läses troligen av moderatorerna (hur ska han annars kunna veta?), så privat meddelande är inte så privata tydligen
Nyligen har Swedish Berserk och jag utan som helst anledning blivit IP bannade även på AMD Forumet. Jag får inte ens läsa på sidan (detta går med anonym IP :D). Daniel Andersson är precis lika körd i skallen som dom styrande på Sweclockers. Jacob Hugosson har också sagt upp sig som skribent på AMD Forumet och skriver för NH numera vilket var ett klokt beslut. Skönt att ha en bra kille på våran sida
December 27, 2010
OfflineSen jag upptäckte NH och dess duktiga skribenter (Anton, jonas, tjalve mfl) så ser jag egentligen ingen anledning att besöka swec längre annat än kolla annonser och galleriet ibland. Swecs forum känns fyllt av finniga besserwisser fjortisar medan NHs består av gamla rävar i gamet.
Känns som om moderatorerna på swec lite för ofta använder yxan när det kanske hade räckt med käppen.
Hade varit intressant att se vad konstruktiv men negativ kritik i en av deras video rec. tråd hade lett till.
Jag är iallafall hemskt glad att jag blev bannad från swec, annars hade jag ju aldrig hittat hit till underbara Nordic hardware!
July 30, 2010
Offlinephuden;1264121 wrote: Sen jag upptäckte NH och dess duktiga skribenter (Anton, jonas, tjalve mfl) så ser jag egentligen ingen anledning att besöka swec längre annat än kolla annonser och galleriet ibland. Swecs forum känns fyllt av finniga besserwisser fjortisar medan NHs består av gamla rävar i gamet.
Känns som om moderatorerna på swec lite för ofta använder yxan när det kanske hade räckt med käppen.
Hade varit intressant att se vad konstruktiv men negativ kritik i en av deras video rec. tråd hade lett till.
Jag är iallafall hemskt glad att jag blev bannad från swec, annars hade jag ju aldrig hittat hit till underbara Nordic hardware!
Jo det märker man vilken ålder de flesta är där. Det räcker med att se hur dom skriver. Man får inte heller kritisera deras recensioner "vi vet ju bäst" som det heter
December 27, 2010
OfflineKänns som ett bra tecken på en organisation som slutit sig och bildat ett vi och dom scenario. Tyvärr då tjänar de på att stänga av personer på livstid då de beräknar medlemstalet på antalet registreringar. Skulle kunna fixa rådaran igen för att se hur många fall det rör sig om.
March 18, 2001
OfflineMarch 13, 2011
OfflineInstämmer med er andra. Verkar inte som om man alltid vet vad man skriver om på swe. Jag saknar inte mitt medlemskap där och ja, sweclockers är sponsrade av inet. Om du beställer någonting från inets webshop via deras sida slipper du frakten. Själv har jag inte mer än gångavstånd till denna butik så jag bryr mig inte så mycket.
Har själv drivit ett forum för hårdvara och windows tidigare. Det blev dock så många frågor och jag hade inte tid att hålla ordning på alla användare (flera stycken från swe) så jag var tvungen att lägga ner det. Mycket beroende på jag fick ännu ett jobb att sköta. Ser det är många som fortfarande söker efter detta forum så jag får se om det blir tid att starta upp det igen. Under tiden kan man ju delta i diskussionen här.
July 30, 2010
Offlinebredbandsbloggen.se;1264149 wrote: Instämmer med er andra. Verkar inte som om man alltid vet vad man skriver om på swe. Jag saknar inte mitt medlemskap där och ja, sweclockers är sponsrade av inet. Om du beställer någonting från inets webshop via deras sida slipper du frakten. Själv har jag inte mer än gångavstånd till denna butik så jag bryr mig inte så mycket.
Har själv drivit ett forum för hårdvara och windows tidigare. Det blev dock så många frågor och jag hade inte tid att hålla ordning på alla användare (flera stycken från swe) så jag var tvungen att lägga ner det. Mycket beroende på jag fick ännu ett jobb att sköta. Ser det är många som fortfarande söker efter detta forum så jag får se om det blir tid att starta upp det igen. Under tiden kan man ju delta i diskussionen här.
Vad hette det forumet? Vad jag vet så behöver man inte vara medlem på sweclockers för att få fri frakt från inet, men det är vad andra har sagt. Har inte köpt nån ny hårdvara på evigheter, men det är för att jag inte har nåt jobb för tillfället
February 12, 2003
OfflineNi får gärna framföra era åsikter och ni är hemskt välkomna här med feedback och kritik any time, men om jag ska vara ärlig ser jag inte riktigt vilken nytta den här tråden har, eftersom vi är på NH. Jag låter den dock vara tills någon säger något som är lite över gränsen och hälsar alla er välkomna, släpa gärna med er era vänner så vi kan få lite ös på vårt forum också (den verkar ärligt talat lida av lite stillestånd på sistone). Om missnöjda kunder på andra ställen hittar hit och är nöjda får vi anse att vi gör någonting rätt åtminstone och det glädjer mig. 🙂
March 13, 2011
OfflineFör att svara viking 1962 här. Jag vill helst inte ta upp det forumet nu då det ligger nere och jag är tvungen att arbeta med en massa andra hemsidor. Forumet var helt enkelt en hjälp eller komplettering för de kunder jag hade på min support. Väldigt många som var ovana vid datorn eller behövde hjälp med allt från att installera ett program eller tips på datorer, modem, drivrutiner, windows, email, hur en webbläsare fungerade, office och mycket annat. Detta var på den gamla goda tiden med operativsystem du hackade dig in med hjälp av escape-knappen. Jag har fått frågor när jag sätter igång igen men först måste jag se över en massa annat som sagt.
Det är riktigt du inte behöver vara medlem på deras forum för att kunna köpa det utan frakt. Det jag menade var att det är såhär de är sponsrade om du förstår vad jag menar.
March 18, 2001
OfflineMean Machine;1264167 wrote: Ni får gärna framföra era åsikter och ni är hemskt välkomna här med feedback och kritik any time, men om jag ska vara ärlig ser jag inte riktigt vilken nytta den här tråden har, eftersom vi är på NH. Jag låter den dock vara tills någon säger något som är lite över gränsen och hälsar alla er välkomna, släpa gärna med er era vänner så vi kan få lite ös på vårt forum också (den verkar ärligt talat lida av lite stillestånd på sistone). Om missnöjda kunder på andra ställen hittar hit och är nöjda får vi anse att vi gör någonting rätt åtminstone och det glädjer mig. 🙂
Ber om ursäkt om jag frångick era värderingar på forumet, förstår vad du menar men försöker få dig att se frågan på ett sätt som jag menade då.
Min tanke var med detta bara...
Kan man lita på olika hård/mjukvaru siter som skriver om produkter?
Ja man kan ju leta runt själv osv men de flesta skriver ju liknande och i
forumen så genomsyras det med att A jag gillar produkten och tror på den
eller B jag köpte grisen i säcken men det säger jag inte.
eller????
Det jag menar är att det var 5-6 år sedan jag köpte en hel dator,
oftast utgick jag främst från Swecklockers användare+ Nordichardware användare
och läste en del andra sidor och deras användares åsikter.
Denna gång var den första jag misslyckats så kapitalt och känner mig lurad...
Erkänner att jag misslyckades *s* kanske det som svider mest men frågan kvarstår,
finns ärligheten kvar???
//Stefan
January 9, 2004
OfflineNu är jag inte insatt i hur Swec eller andra siter gör när de skriver sina artiklar och göra sina recentioner. Men rent personligen så recenserar jag utifrån mitt eget tycke och konfererar med övriga här på NH innan publicering. Om det är en produkt som inte är bra, så ska den inte framstås som bra heller. Vi skriver för er läsare och ingen annan. Om någon tycker vi att vi varit ovanligt hårda eller för snälla mot en produkt så är det ju bara att skriva det i komentarerna till artikeln så tar vi det med oss. Lika dant om ni tycker en artikel är bra, skriv gärna det också 😉
January 23, 2001
OfflineOj, en till sådan här tråd. 😀
Dock inaktuell men det är väl alltid aktuellt att skriva mer i detta forumet, lite stillestånd ibland som sagt. 🙁
Men jag tycker det är rätt roande hela karusellen, jag registrerade mig en andra gång ett år efter att jag blev bannad för att ta kontakt med en, tydligen lästes PM som nämnts ovan för de spårade mig även fast det var nytt IP, mail och allt. Som vanligt är det praktröven Dimestam som ligger bakom banningarna. Roar mig med att läsa artiklar där och sedan gissa skribent, märker man att det är osakligt och aftonbladet-stil så vet man vem som skriver.
September 1, 2011
OfflineFebruary 12, 2003
Offlinekol;1268812 wrote: Har du någon länk så att man kan få läsa vad denna Andreas presterar.
Skicka ett PM istället, om du är så intresserad. Diskutera andra siter gör med fördel inte i hårdvarudelarna åtminstone, även om jag är bland de första att erkänna att det inte är något jätteös på forumet i dagsläget. 🙂
1 Guest(s)

Log In