May 5, 2004
på min laptop sitter det en 17" widescreen med 1440x900 i upplösning.
och går o ställa in så den ska följa aspect ration dvs jag ställer 1024x768 så ställer panelen in sig efter det fast i mindre bild men med den nativa pixel upplösningen endå. så som jag vill ha det.
köpte en Syncmaster 940MW 19" widescreen skärm till min stationära burk, och antog då att alla skärmar med DVI ska kunna ställa om sig efter det aspect ratio jag vill. men ikke? iof är det jue ett x600 kort och atis control panel är lite lättare o rota runt i för o få de funka..
Jag ställer in under menyn "Digital Flat Panel" Fixed aspect ratio scaling" men bilden blir antingen utdragen som de skulle vara "monitor scaling" eller blir det bara massa ränder o skit..
Fick ingen DVI kabel med i paketet bara en VGA kabel så köpte en dvi kabel nere på alina här i stan. vet inte om det har med den o göra?
Har åkt på en riktig fet NIT om jag inte kan ställa om aspect ration på skärmen, om jag ska spela spel som inte kör 16:10 aspect utan 4:3 bilden blir jue utdragen och det ser förjävligt ut.
har jag lagt 5000:- på en skärm så ska de fan funka som jag vill osså 🙄
nån som vet nått eller kanske har någe tips? eller blir det o skicka tillbaka skiten?
bör nämnas osså att det är en LCD TV detta med.. kanske har med det o göra? i just dont know..
1 Guest(s)