November 24, 2001
Jag har tidigare diskuterat partion här på NH och flera har rekommenderat Partion Magic. Vissa är skeptiska, bl.a. några av mina polare (varav en totaldissar). Jag har hört några olika negativa saker: den gör ingen fysisk partion, den visar fel storlek, den visar bara en partion (den andra försvinner), systemet kraschar o.d. Någon menade t.o.m. att den pajat hans hårddisk!!??! OK, alla synpunkter är välkomna!
November 29, 2001
Svårt att avgöra om det är programmet eller jag som felat, men jag känner igen det dem säger.
har haft krasch och försvunna partitioner.
I sommras sumpade jag också 324 digitala kort p g a botmagic eller P-M. 🙁
Om man skall vara ärlig så ligger nog mycket på mig.
Jag kör båda prog fortfarande eftersom jag tror att det är bra grejjer.
October 31, 2001
On 2001-12-06 10:43, pewe wrote:
Jag har tidigare diskuterat partion här på NH och flera har rekommenderat Partion Magic. Vissa är skeptiska, bl.a. några av mina polare (varav en totaldissar). Jag har hört några olika negativa saker: den gör ingen fysisk partion, den visar fel storlek, den visar bara en partion (den andra försvinner), systemet kraschar o.d. Någon menade t.o.m. att den pajat hans hårddisk!!??! OK, alla synpunkter är välkomna!
I vissa tillfällen är det ett oumbärligt program och funkar så väldigt bra. Det jag däremot har dåliga erfarenheter av är förstorning/förminskning av befintliga partioner.. De blir oftas inte alls så mycket större och det brukar i längden även bli fel på mängden utrymme som är ledigt och vad som visas..
Annars ett mycket bra program enligt min mening. Men se till att verkligen göra rätt storlek på partionerna från början.
Tekniknörd som gillar att träna.
October 14, 2001
Det som många försummar är vanlig enkel god diskhygien.
Innan du kör PM - Kör Scandisk och defragga.
Gör sedan vad du vill.
Kör sedan scandisk och defragga igen (defraggning behövs särskilt vid konvertering av filsystem).
Voila - inga problem.
Jag säger inte att PM inte kan ställa till det fast att man har vidtagit alla möjliga förebyggande åtgärder. Men det verkar som en del människor har en benägenhet att alltid skylla fel på andra/annat när de i själva verket ofta har ställt till det själva.
Säg mig ett annat prog som tillåter dig att göra det som du kan göra med PM utan att oåterkalleligt förlora information? Inget? Just det. Alternativet är att använda partitioneringsprogram som ända tar bort all information ifrån HD:en. Varsågoda och gör en backup på era livsnödvändiga filer innan ni ger er på den riskmanöver som ett ingrepp i HD:ens struktur innebär.
Tack för att ni orkat läsa igenom detta 😀
April 2, 2001
Gahhh!!!
PM var en av faktorerna som gjorde att min Maxtor dog! Hängde sig under en om partionering, startade om, och jag lovar, jag har aldrig sett så många skadade sektorer förut!!
Jag garranterar att det inte blev några skadade sektorer på din disk. De har markerats så kanske, men fysiskt är de inte skadade! Formatera "ordentligt" eller kör reperationskit ifrån tillverkaren.
Inget fysiskt har dock inträffat!
2 Guest(s)