July 3, 2001
har en 120mm fläkt på sidan som har sittit connectad till SYS_FAN porten på moderkortet... igår lät den lite konstigt och det verkade som fläkten gick mycket sakta.. idag , när jag startar datorn så funkar inte fläkten, dvs inte den porten på moderkortet, jag provade att byta till en annan, och där funkade det.. det finns 2 st uttag för fläktar varav ett NU inte funkar.. nån som vet vad som kan vara fel ?? jag har garanti kvar , tror jag.. (köpte moderkortet i somras) kan man fixa detta själv? så jag slipper att plocka isär hela datorn och skicka in skiten..
July 3, 2001
som jag trodde !!! FAAAN !!
men det e inte nödvändigt att det uttaget funkar va ? jag ska beställa en 3 -> 4-pin Adapter från kylning.com och koplla fläkten till nätaggregatet..
http://kylning.com/product_inf.....75aaabe19f
August 8, 2001
Inte?
Har du en delta 7000rpms fläkt till precessorn så äter den i sig ett par watt, allså inte recommenderat att koppla in.
Tror man ska passa sig för allt över 3watt när man ska använda kontakterna på moderkortet. Men det beror också lite på vilket moderkort man har.
June 17, 2001
On 2002-02-17 17:19, xianze wrote:
Jag satte in en 120 mm fläkt på mitt moderkort.
Alla kontakter på hela moderkortet gick sönder ingen funkade..
sen efter nån dag så pajade hela kortet...
Vad "hade" du för moderkort då?
Jag har ett MSI K7T266 Pro2 och jag har en mega fläkt (med tratt) till prollen och det funkar kanon. Förutom att om man resetar BIOS, då tjuter som sören vid omstart för att det inte sitter någon rpmkontakt på den blaffe fläkten.
Men det är bara till att gå in i BIOS och sätta den på disable och sen e det bara till att tuta och köra.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
2 Guest(s)