March 15, 2002
saken e den att grafikkortsutvecklingen på senaste tiden har gått snabbare än den övriga utvecklingen.. ett radeon 9700 e ju tex ca dubbelt så snabbt som ett gf4 ti 4600 då inte processorn begränsar, därmed kan man förhoppningsvis va ganska nöjd me det om några år också, o hinna uppgradera processorn o klämma ur de sista då. i de flesta spel skulle de behövas en cpu som e minst dubbelt så snabb för att radeon 9700 skulle va flaskhalsen. en p4 på 2,53 ghz kommer man tex inte långt med.
February 26, 2002
Varför denna meningslöshet? Det diskuteras saker som ingen här vet ngt om irl. Det finns ingen 3400+ det finns för övrigt inte heller ngt radeon 9700 ännu, även om det börjar dra ihop sig för drabbning. Vänta och se vad som händer när de släpper lös hammern tillsammans med ett 9700 kort så skall ni se hur det ligger till.
February 26, 2002
Det finns väl inte några riktiga exemplar ute i handeln? Det som vi sett hittils är väl om jag förstått det hela rätt, spec. på de kort som kommer att finnas ute i handel. Det går väl inte heller att köpa kortet i butik vare sig på nätet eller irl. Men även om du sedan skulle få tag på ett 9700 kort så kommer du fortfarande inte kunna säga vad som krävs för att mata monstret, det går inte heller spekulera i huruvida det skulle krävas en 3400+ osv. Denna fantasi-lek kan visserligen vara kul att ägna ett fåtal ögonblick av tid till, men att det sedan skrivs meter efter meter av inlägg och artiklar som spekulerar i ev. poäng i 3dmark och annat, som sedan resulterar i att de upptrissade förväntningarna leder till en besvikelse när sakerna kommer ut i verkligheten. Detta gör att saker och ting hela tiden verkar sämre än vad tillverkarna lovat, då det inte inte är dem som bär hela bördan. Vi konsumenter har den största delen av ansvaret för att dessa fantasier inte går att göra verklighet av. Tänk efter nu innan ni skriver mer fantasi-fictioner
February 26, 2002
Jo då jag letar frekvent efter information, men det som intresserar mig är ju de saker som kan komma i min ägo. Det är menlöst att sitta och tråna efter ngt som inte kommer att kunna bli mitt på ett tag ändå. Det jag vill ha reda på när jag söker efter information är testreulstat av en retail version dvs en produkt som kan komma att bli en del av min dator samma dag som jag vill ha produkten i fråga.
3 Guest(s)