August 9, 2001
Jag undrar hur man tar bort fläkten på sitt grafikkort. Det är en Inno3D GeForce4 Ti4400 som jag har och väldigt många GeForce4-kort verkar ha samma fläkt.
Förutom hur man ta bort fläkten så skulle jag gärna vilja veta vad man kan köpa för att ersätta fläkten?
Jag surfade in på Thermaltakes hemsida och på deras förstasida finns det en bild på en fläkt till just GeForce4.
Förutom fläkten så följder det även med flänsar till minnet. Var kan jag köpa den produkten egentligen?
Jag har sett Crystal Orb men det verkar bara vara en fläkt eller är den bra?
Vad kan man egentligen bygga till för att få en bra kylning till sitt grafikkort?
Tacksam för svar!
[B]Soltek SL-85DRS2 / Intel Pentium4 1.8GHz @ 2.4GHz / Samsung 256mb DDR333 PC2700 / Inno3D GF4 Ti4400 / Soundblaster Live! 5.1 Player / Seagate Barracuda 4 80GB / Yamaha CRW3200E / Microsoft mus och tangentbord / Samsung 757NF etc.
[ Detta Inlägg ändrades av: McKinley den 2002-05-20 16:03 ]
October 10, 2001
Vattenkylning är ju utan tvekan en av de bästa kylningar man kan köra med, men det blir ju onekligen lite jobb att sätta in det.
Om du har plats i lådan din kan du ju alltid sätta in en CPU-kylfläns på GPU:n (har gjort det själv) och för minnena kan du ta en stor kylfläns och kapa upp i mindre delar så dom täcker minnesmodulerna. Som extra grädde på moset kan du lägga en 80mm fläkt som suger upp värmen på ovansidan grafikkortet, se bara till att den har en luftspalt på 5-6mm från kortet Har som sagt själv gjort dessa "moddar" på mitt kort och dom är både billiga och effektiva, enda nackdelen är att man nog bör limma fast skiten (kylflänsarna alltså) för att få bästa kylningseffekten på minnena. Hoppas du får nytta av dessa tips 😀
December 6, 2001
Crystal Orb tror jag låter för jäkligt. Har stängt av orginalfläkten på mitt ti200 (för ljudets skull) och skruvat på en 60mm processorfläkt som jag kör på 5 volt, tyst och effektivt. Vill jag ha maximal kylning så sätter jag på 12 volt och tempen kryper ner till 40 grader.
June 3, 2001
Varför inte köra Crystal Orb i 7v eller 5v bara att köpa en adapter. Eller ännu bättre köra den nya fläkten som finna på Thermaltakes hemsida, som är avsedd för Geforce 4 i 7v eller 5v.
http://www.thermaltake.com/pro.....set/g4.htm
Asus 7700 Geforce 2 GTS Deluxe
Seagate Barracuda IV 40 Gb
Seagate Barracuda IV 40 Gb
Memorex ThirtyTwoMAXX
Thermaltake Volcano II
Thermaltake Blue Orb
Chieftec TL-01W
[ Detta Inlägg ändrades av: Kojak den 2002-05-23 09:02 ]
2 Guest(s)