January 10, 2005
Hejsan jag har nu länget undrat över detta. Sist jag gjorde så skadade jag CPU undersiden som har små små pinnor en av den gick sönder men CPU fungerade ändå och vill nu inte göra om det på min nya CPU.
Köpte MSI Moderkort till Conroe CPU men har nu beställt efter nytt och det är P5W DH Deluxe. Undrar nu på vilket sätt tar jag ut CPU ur den gamla moderkorten? Sist så satt kylpastan på så otroligt hårt och jag fick slita. Tänkte om det finns något enklare sätt som gör att den lossnar lätt och samtidigt inte skadar CPU?
En annan sak jag undrar över är pass viktig det är med 2gb av ram?
Jag kör med 2st 512mb DDR2. Tänkte om det skulle vara skillnad i fall jag ändrar och kör med 2st 1gb DDR2?
Tackar i förhand.
March 5, 2005
Ctrl wrote: De nya processorerna har inte pinnar. Untan dessa sitter numera på moderkorten.
Vilket gör dom (pinnar) ännu känsligare då dom sitter i själva socket och är närapå omöjliga att löda dit om man bryter av en 😉
Taft: Det hjälper om pastan är varm när du ska ta bort flänsen. Så se till att CPUn har fått jobba ordentligt och VRID medsols/motsols innan du lyfter.
January 10, 2005
Hmm... Jag kommer att skicka moderkorten på reparation också. Eftersom när jag fick den MSI moderkorten så fungerade inte en av slot på Ram minnen samt IDE slot fungerade dessutom inte. Förhopningsvis hoppas jag får en ny av den moderkorten. Men kommer nog inte att använda då jag redan har beställt Asus moderkort.
1 Guest(s)