June 27, 2005
Hej.
Jag behöver lite hjälp med en partition som jag vill tabort.
På min bärbara dator är det två stycken partitioner men jag vill tabort den ena. Den jag vill behålla är på 22905 mb och den jag vill tabort är 5711 mb.
# Om jag tarbort den mindre, läggs de 5711 mb till på den större atomatiskt då eller hur ska jag göra för att flytta över dem???
Väldigt tacksam för snabba svar!!!
// Patrik
August 25, 2004
Hej.. Det är lätt att plocka bort partitionen... Frågan är bara vad som ligger på den.. Är det en laptop du har partitionerna på?.. Isåfall kan faktiskt delar av BIOS ligga på den partitionen.. Annars.. Om du tar bort den så läggs det inte till på den andra partitionen automatisk.. Du blir tvungen att använda Pq Partitionmagic eller liknande för att förstora en partition..
August 16, 2003
Nevil, jag har också en IBM.
det finns en gömd partition med div testprogram och sådant, bland annat en "factory reset" där man snabbt kan ghosta om datorn till en xp home version med en massa skumm mjukvara förinstallerad.
men Bioset sitter fortfarande på ett Bios chip. om man byter hårddisk till en annan, inte en changs att det skulle fungera om bioset låg på hårddisken.
June 11, 2001
Det där med bioset fungerar så här:
Rent tekniskt är bioset satt på ett chip, däremot så har den dolda partitionen visst sammarbete med bios som tex möjligheten att sova och tex temperaturer eller återställningar, därför kan resultatet av att ta bort partitionen resultera i att tex återställningen till fabriksny som finns i bios inte kan anvädas då den inte hittar informationen på hårddisken.
1 Guest(s)