June 25, 2006
Tjenare!
Ska köpa en extern hårddisk tänkte jag, men är inte så hajj på vad som är bra och dåligt. Är ute efter en disk med 250gb+ för att lagra det mesta på.. och den ska vara till ett bra pris! Vad är viktigt? någon som kan rekomendera någon?
Mybook är den bra? eller porche? kanske dell ? iomega?
Vad tycker ni?
Mvh
January 8, 2003
Jag, brossan och fassan har köpt varsin Iomega 500 Gb för 1420 på siba. Sitter bra Seagate diskar i dom så dom är snabba, stabila och blir inte så varma. Sen har jag sett billigare Samsung 500giggare som med verkar vara fina, bra pris med du får kolla lagerstatus på dom för dom är helt nya och så..
May 14, 2007
Elements-disken på 250 gig finns för 707.- på http://www.shg.biz
Där finns även en 500 gig sådan disk för 1084.-
January 8, 2003
Dom låter ju lite grann om man startar dom innan man startar datorn men sen när datorn drar igång är det inget som hörs längre, bara till laptopen dom hörs lite men jag brukar ändå använda hörlurar till den så.. Jag misstänker att om du köper Samsungs hd så kommer den vara mer eller mindre ljudlös, deras diskar e grymt tysta ju. Såklart har alla hd avstängningsknapp så man slipper dra ut sladdar från dem.
June 25, 2006
Dadde wrote: Dom låter ju lite grann om man startar dom innan man startar datorn men sen när datorn drar igång är det inget som hörs längre, bara till laptopen dom hörs lite men jag brukar ändå använda hörlurar till den så.. Jag misstänker att om du köper Samsungs hd så kommer den vara mer eller mindre ljudlös, deras diskar e grymt tysta ju. Såklart har alla hd avstängningsknapp så man slipper dra ut sladdar från dem.
Så samsung ska vara tysta säger du, de va bra att veta 🙂 Sen tycker jag inte det är självklart att alla externa diskar har avstängningsknapp, även om det borde vara så är vissa tillvärkare dumma nog att inte ha någon!
tack för svaren 🙂
2 Guest(s)