August 4, 2002
Jag har precis uppgraderat min burk (AMD 1700XP+ 256MB DDR) med ett nytt grafikkort (Från GF2 Ti PRO 64MB till ett GF4 Ti 4200 128MB).
För att beskriva problemet använder jag som måttstock FPS-spelet Counterstrike. Jag VET att jag haft 100 fps i CS konstant me dmitt gamla GF2 Ti, men sen formaterade jag burken o installerade om alla drivare osv. Sen dess fick jag skumma fps drops i CS , jag testade allt (nya drivare, 4in1, osv osv) men inget resultat. Jag gav upp och köpte då ett nytt graffe kort. Problemet är att jhag fortf. upplever dessa fps drops. Känns inte som om jag köpt ett nytt graffekort (När jags pelar CS märker jag ingen prestanda höjning direkt). Vetitusan va som e knas 😀
Kanske kan hjälpa om jag fyller i med lite mer system info:
Win 98
Latest 4in1 drivers for VIA chipset based motherboard
Latest Detonator drivers
Moderkort: MSI K7T266 Pro2
Processor: AMD 1700XP+
Minne: DDR (tyvärr vet jag inte vilken hastighet det är på minnena )
Skulle även vara tacksam för överklocknings tips (lågrisk klockning, dvs relativt säkra kort :D)
Tacksam för eventuellt hjälp.
November 4, 2001
Du tror inte det är det ultra super jätte stabila win98 som är felet annars 😀
Har du ominstallerat efter uppgraderingen? Annars så får du nog göra det eller kanske testa att ominstallera CS...
Fast egentligen ska man ju inte använda Half-life bajs patchen CS för å mäta prestanda, det är bara det att folk inte fattat att Half-Life är UTE!
Ska du mäta prestanda, å jämföra kort, så använd ngt riktigt benchmark-program...
November 4, 2001
Nämen då säger jag som jag sa sisst... Half-life är för gammalt för att du ska kunna märka ngn större skillnad, då du hade ett såpass bra kort tidigare. Och jag sa det där om benchmark-program för att du skulle kunna märka den skillnaden du nu inte såg i HL...
Och min fråga kvarstår. Formaterade du efter uppgraderingen. Win98 är inte som bekant inte det stabilaste OS:et och behöver formateras med jämna mellanrum, för att flyta smärtfritt.
abishai: ute? Det är ett slangord, ett adjektiv som betyder ungefär: för gammalt, dött, slut, har sett sina bästa år, borde inte vara med längre, omodernt.
Men kan även tolkas som en preposition då det betyder: Utanför, utomhus, på andra sidan väggen
I min mening där jag nämde "ute" i samband med HL:patchen CS så ska du tolka ordet i fråga som ett adjektiv, då patchar inte brukar befinna sig utomhus... Hoppas du förstod, annars får du höra av dig
1 Guest(s)