October 29, 2001
Hej!
hoppas det är rätt tråd jag har lagt i nu.
ska formulera frågan så bra som möjligt.
En kompis till mig har skaffat telias ADSL, men det vill inte fungera.
När man trycker på IE ikonen så kommer det bara upp "sidan kan inte visas"
Vi har provat att skriva ping 10.0.0.6 från dos o det kommer signaler fram till datorn.
När vi skriver in "winipcfg" så står allting på 0 där, så tar vi förnya och ok, testar att trycka på IE igen samma sak, då kollar man winipcfg igen o då är allting nollat. fattar inte detta..
har ringt till telia ett antal ggr, men dom verkar inte kunna lösa det.
hoppas det är nån här som klarar av att fixa detta.
tack på förhand//Niklas
ps. ställ gärna frågor om ni inte förstår frågan ds
April 15, 2001
fungerar http://login1.telia.com ?
March 17, 2002
Hade samma problem, så jag ringde telia.
Dom sa att om inte det funka som dom skrev här åvan så ska du gå in i internet explorer, trycka på verktyg/internet alternativ, där väljer du anslutningar och sedan LAN inställningar, se till att varken automatisk identifiering av inställningar och andvänd proxy server är ibockade.
Om dom är det så ta bort bocken, tryck sedan på verkställ eller OK, starta sedan om IE och då ska det funka!
Oldschool member since 2002.
March 26, 2002
On 2002-04-30 17:26, MegaFlexBoy wrote:
Hade samma problem, så jag ringde telia.
Dom sa att om inte det funka som dom skrev här åvan så ska du gå in i internet explorer, trycka på verktyg/internet alternativ, där väljer du anslutningar och sedan LAN inställningar, se till att varken automatisk identifiering av inställningar och andvänd proxy server är ibockade.
Om dom är det så ta bort bocken, tryck sedan på verkställ eller OK, starta sedan om IE och då ska det funka!
det ska lösa problemet...
Telia ADSL brukar klydda, händer mig ofta
bara förnya och ändra inställningarna, som sagt så är problemet löst
November 26, 2001
Kolla in Under verktyg Internetalternativ att startsidan är http://login1.telia.com/
Annars är det ju ganska utförligt beskrivet i böckerna som följde med ADSL-paketet hur man konfigurerar beroende på vilket operativsystem man har.
August 25, 2001
Starta om modemet gör jag med ibland, dra ut sladden och sätt i den igen. Bra som fan. Annars kan du köra LF Connection Keeper som jag kör, funkar inte det så funkar inget (så brukar det vara för mig iaf). Observera att du bör starta om hela programmet när du gör nån ändring för att se om den funka, LF är lite cp ibland.
Lycka till
1 Guest(s)