November 8, 2003
Dinos wrote: Skumt tycker jag det låter. Hade en 3.0 Prescott och den idlade 41 och maxload vid 56.
Kolla att plastramen runt socketen inte sitter skumt. Låter onekligen som om dina kylare inte får tillräcklig kontakt.
hmm.. har haft samma moderkort o kylare till 1.6ghz jag hade innan de var aldrig över 45 grader.. så ja tänkte kanske att de gick köra med gamla kylaren men de vart lite välan varmt så ja kilade iväg till datorbutiken o köpte en ny men ja tror fan asus probe är lite skumt också! nåt annat program att rekommendera?
November 8, 2003
Zix0r wrote: hade en 2.8ghz nortwood den var mellan 38-45 grader 😛
kolla då asus prob
verkar som om asus probe är lite instabilt i detta fallet eller så är de värmen som är skum för han kan ena stunden vara 63 grader sen andra 55 de är ju inte normalt... så var de aldrig med min gamla processor
November 8, 2003
Intel4Ever wrote: Har du testat att uppdatera Bioset för det kan hjälpa så att tempen visar rätt, Det problemet hade jag när de visade att cpun var 25 grader varm idl med min 3.2 ghz P4.
har för mig att jag redan gjort de för ett tag sen men ska kolla för säkerhets skull!
February 5, 2003
mazzzter wrote: [quote=Dinos]Vad för kylare?
de va nån kopia av zalman typ.. jävligt tyst faktiskt han i butiken rekommenderade den så ja tvekade inte... sen är ja så som icke gillar att smeta med kylpasta för de ska inte behövas tycker ja..
Ja där har du ju svaret varför...
Pastan ger en bättre kontakt mellan kylflänsen och cpun.
November 8, 2003
Intel4Ever wrote: [quote=mazzzter][quote=Dinos]Vad för kylare?
de va nån kopia av zalman typ.. jävligt tyst faktiskt han i butiken rekommenderade den så ja tvekade inte... sen är ja så som icke gillar att smeta med kylpasta för de ska inte behövas tycker ja..
Ja där har du ju svaret varför...
Pastan ger en bättre kontakt mellan kylflänsen och cpun.
okej förstod att de skulle göra lite men orkar fan inte hålla på med sånt skit =)
2 Guest(s)