August 2, 2002
Har lite funderingar på vad som är normal temp för P4.
Jag har en P4nw 2@2.4 med org kylfäns och fläkt och luft flödes moddad låda med c:a 35-40 db i ljudvolym.
Har en idle temp på 18-24 breroende på hur varmt det är ute för dagen och en arbets temp på 26-33 som mest.
Var ligger ni andra P4'a ägare i temp?
jag kan inte förstå att någon ens vill köra maskiner med en temp över 40 grader, med tanke på den värme som alstras. Hade jag kört AMD så hade jag aldrig startat systemet utan vattenkylning. Inte så att jag har något ont i AMD men elektonik och värme är ALDRIG en bra kombo ...
August 19, 2001
Airtec wrote: Har lite funderingar på vad som är normal temp för P4.
Jag har en P4nw 2@2.4 med org kylfäns och fläkt och luft flödes moddad låda med c:a 35-40 db i ljudvolym.
Har en idle temp på 18-24 breroende på hur varmt det är ute för dagen och en arbets temp på 26-33 som mest.
Var ligger ni andra P4'a ägare i temp?
jag kan inte förstå att någon ens vill köra maskiner med en temp över 40 grader, med tanke på den värme som alstras. Hade jag kört AMD så hade jag aldrig startat systemet utan vattenkylning. Inte så att jag har något ont i AMD men elektonik och värme är ALDRIG en bra kombo ...
Låter som om ditt moderkort inte riktigt vet vad C är 8] Nej men seriöst de är för lite för en vanlig luftkylning.
March 29, 2001
memmex wrote: min xp 2100+ ligger i full load på 60 grader. på idle så kanske 56 grader.
Kolla rumstemperaturen! Jag har 27-28 grader varmt i rummet för närvarande, men bara runt 19 grader på vintern. Det gär en jäkla massa extra grader, även på prollen. Räkna med lägre CPU-temperaturer framåt hösten/vintern alltså.
August 2, 2002
användet det som följde med moderkortet "msi 845-ARU"
har mätt luften i lådan med digital termometer och jämfört med chassitemp i programet och felmarginalen är c:a 1 grad.
tror inte det är något fel på mätprogramet eftersom jag provade lägga handen på kylflänsen och den käns bara ljumen ...
August 5, 2002
Jag har mitt rum med en stor glasvägg mot öster rakt mot solen som går upp över havet, dessutom så långt söderut man kan komma i Sverige... Fönstrena e speciellt gjorde för att släppa in o inte ut värme så på morronen e det ca 45+ grader inne på mitt rum! Då ligger min ocklockade 2.26B på 53c idle=)
3 Guest(s)