May 6, 2004
Finns det något gratis program för att testa hårddiskar för eventuell pensionering 🙂
HD:n låter som en gammal symaskin...tick, tick,tick,tick...
Det är en Hitachi disk...och jag kommer aldrig köpa något mer av det märket. Makan till gnällig hårddisk har jag aldrig varit med om.
Datorn hänger sig lite tycker jag...micro sekunder...men detta pågår nästan hela tiden. Vet ej om detta har något med HD:n att göra.
August 7, 2003
skantze wrote: Finns det något gratis program för att testa hårddiskar för eventuell pensionering 🙂
HD:n låter som en gammal symaskin...tick, tick,tick,tick...
Det är en Hitachi disk...och jag kommer aldrig köpa något mer av det märket. Makan till gnällig hårddisk har jag aldrig varit med om.Datorn hänger sig lite tycker jag...micro sekunder...men detta pågår nästan hela tiden. Vet ej om detta har något med HD:n att göra.
Det låter som HDn...
Spinrite är bra, annars har alla HD-tillverkare inklusive Hitachi program på sin hemsida testa HDs med http://www.hitachigst.com
...eller ladda ned (Wääääärez) Hiren's bootcd så har du typ 50 olika program testa med.
May 6, 2004
Har kört programmet och får upp följande meddelande:
"Failure Code 0x72 - Defective device S.M.A.R.T. Failure.
Körde även programmet på Maxtor disken och fick "Operating completed successfully".
Jag vet inte vad det första meddelande betyder men något säger mig att det är dags att byta ut hitachi disken 🙁
Systemet ligger just på den disken.
Just nu startar inte ens datorn normalt utan man måste trycka F1 för att boota.
1 Guest(s)