September 27, 2001
Har två skärmar. En Sony 420GS 19" -vanlig-
å en som står i ett annat rum med lite plats..
en ADI Microscan A600 15" LCD TFT å allt va den heter.Jag menar...en vanlig skärm är ju
så bra idag med TCO-99 standard å allt, kostar runt 3000 för en BRA 19".
En 15" TFT kostar ju ca 5000:- ...inte värt dom pengarna.
Men jag skulle aldrig byta min Sony19"
mot den andra..så det är bara om man har ont om plats som jag ser någon anledning att köpa
"dyr" TFT skärm
Det är klart..om pengarna inte betyder nåt
så köp en TFT 17" eller 19"
October 6, 2001
September 3, 2001
Jag sitter massor vid datorn och jag tycker att ögonen få vila mer vid en TFT än vid en vanlig CRT skärm.(Beror på att en CRT uppdaterar hela bilden, TFT uppdaterar bara enskilda punkter.)
Dock skall man nu välja en TFT som har DVI utgång så man kan ha en digital signal. Det hjälper ännu mer att överbrygga skillnaden mellan TFT /CRT
June 3, 2001
On 2001-11-19 17:58, kling wrote:
Jag sitter massor vid datorn och jag tycker att ögonen få vila mer vid en TFT än vid en vanlig CRT skärm.(Beror på att en CRT uppdaterar hela bilden, TFT uppdaterar bara enskilda punkter.)
Man slipper med andra ord flimret som en CRT skärm har? De ska ju helst vara som att titta på en tavla, bilden står helt still.
September 14, 2001
November 20, 2001
Jag anser att det än så länge är mer prisvärt med en 19" CRT-skärm än en TFT-skärm av godtycklig storlek. TFT bör man endast skaffa om man har:
1. Seriös platsbrist,
2. Stort behov av en _snygg_ skärm, eller
3. Ordentligt överflöd av pengar
Av de två första anledningarna skaffade jag just åt familjeföretaget en 17" TFT-skärm från Dell. Mycket prisvärd (8270+moms) för att vara platt och väldigt snygg. Klarar 1280x1024. Dock skulle jag föredragit en "normal" 19-tummare.
1 Guest(s)