August 7, 2001
skillnaden är just den att en tft är knivskarp men däremot så kan den vara lite seg, så att den gamla bilden "hänger kvar" en stund, så att det blir typ motionblur men är det en tft och ingen lcd så är det nog inte något större problem. men spela är väl inget som vi riktiga män gör, eller hur? men testa först skärmen i nån affär så att du vet vad den går för!
August 23, 2001
May 31, 2001
On 2002-02-25 01:21, Palomino wrote:
Det låter ju lovande det ni säger, är ännu mer sugen nu. Har nog bestämt mig.
En undran bara.
Har kanske fattat det fel men jag trodde att TFT var en typ av teknik som används på LCD-skärmar.?????
Mjo, det är det.
Har själv en Hercules TFT 15" och är fan så nöjd, men som sagt så har en vanlig CRT bättre uppdateringsfrekvens och därav bättre att spela på, men herculesen funkar SKITBRA att spela på.
I början var det lite äckligt för man inte hade vant sig med uppdateringarna men sen känns det som att sitta vid en CRT.
Men sätter du dig och spelar på en CRT sen efter tag så känns det lite fräschare att spela på en CRT... 🙁
Alla min a rekommedationer till hercules
August 7, 2001
On 2002-02-25 01:21, Palomino wrote:
Det låter ju lovande det ni säger, är ännu mer sugen nu. Har nog bestämt mig.
En undran bara.
Har kanske fattat det fel men jag trodde att TFT var en typ av teknik som används på LCD-skärmar.?????
jag vet inte om tft är en flytande kristall, eller om det är något annat. men ska du ha en skärm så skall du ha en tft. andra skärmar brukar ju vara sega å jävliga. du får nog bättre bild i alla os, å inte bara xp som nån microsoft frälst människa(?) hade för sig 🙂
December 5, 2001
TFT = Thin Film Transistor.
Alltså en tunn film med transistorer på, en för varje färg i varje pixel, för en skärm som klarar 1400*1050 (14" SXGA) så finns det alltså 4 410 000 transistorer. Och inte en enda av dessa får vara sönder för det syns väldigt tydligt. Det är därför som TFT-skärmar har varit så dyra.
Som svar på frågan: Nej, det finns inga flytande kristaller i en TFT skärm, så det är stor skillnad.
//Anders.
1 Guest(s)