November 22, 2003
Vet inte ifall denna tråd ska vara här eller under Spel men jag lägger den här så får en moderator flytta på den ifall den skulle vara felplacerad.
Tog och installerade Red Alert för att köra lite skirmish. Upptäckte dock snabbt att jag inte såg hela bilden. Bilden är för stor på höjden och går utanför skärmens bildyta.
Satt och kollade igenom menyn men hittade ingen inställning för att manuellt sänka bildhöjden. Har också läst i manualen för skärmen men inte lyckats lösa det.
Någon som har en lösning på problemet? Eller är det helt kört för min del att spela detta underbara spel?
EDIT: Glömde säga att det är en Sony SDM-HS74.
November 22, 2003
Xenomorphed wrote: jag har en knapp för Autoadjust på skärmen. i vissa spel måste jag trycka på den för att få allt rätt
Har testat det, fungerade inte. Spelet vill så långt jag minns köras i 640x480, förmodligen klarar inte skärmen av detta.
Edit: Har lyckats med att få bilden att åka nedåt så man ser den övre delen av bilden. Dock så försvinner den undre delen utanför skärmen. Går det inte att krympa bilden manuellt alls på tft-skärmar eller är det bara just min modell som saknar denna funktion?
December 27, 2003
Odehn wrote: [quote=Xenomorphed]jag har en knapp för Autoadjust på skärmen. i vissa spel måste jag trycka på den för att få allt rätt
Har testat det, fungerade inte. Spelet vill så långt jag minns köras i 640x480, förmodligen klarar inte skärmen av detta.
Edit: Har lyckats med att få bilden att åka nedåt så man ser den övre delen av bilden. Dock så försvinner den undre delen utanför skärmen. Går det inte att krympa bilden manuellt alls på tft-skärmar eller är det bara just min modell som saknar denna funktion?
jag kan även ställa in storleken manuellt (Horizontal Size, Vertical Size)
November 22, 2003
Det vet jag dock inte. Men ifall skärmen inte gillar uppdateringsfrekvensen så ska väl den säga ifrån?
När jag trycker på autoadjust så ser jag att den ställer in bilden, men bilden är för hög för bildytan.
Det enda som jag hittar som har med bilden att göra är "H Centrering" och "V Centrering". Sen finns "Fas" och "Pixeljustera" men det hjälper föga.
2 Guest(s)