Tft-skärm och Red Alert|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tft-skärm och Red Alert
Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 780
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 23, 2005 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte ifall denna tråd ska vara här eller under Spel men jag lägger den här så får en moderator flytta på den ifall den skulle vara felplacerad.

Tog och installerade Red Alert för att köra lite skirmish. Upptäckte dock snabbt att jag inte såg hela bilden. Bilden är för stor på höjden och går utanför skärmens bildyta.

Satt och kollade igenom menyn men hittade ingen inställning för att manuellt sänka bildhöjden. Har också läst i manualen för skärmen men inte lyckats lösa det.

Någon som har en lösning på problemet? Eller är det helt kört för min del att spela detta underbara spel?

EDIT: Glömde säga att det är en Sony SDM-HS74.

The_Mayhem
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
940951
August 23, 2005 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan det inte vara så att du måste ändra inställningarna för RA helt enkelt? Kolla options eller seom du hittar en configurationsfil du kan peta i. I bland hjälper det t.om. att helt sonika ta bort det så det går tillbaka till default.

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
940956
August 23, 2005 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Har för mig att du måste ändra det i en config-fil.
Det finns ju inte så många upplösningar att välja på, men i configen kan du pyssla till custom upplösning. 🙂

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
940965
August 23, 2005 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har en knapp för Autoadjust på skärmen. i vissa spel måste jag trycka på den för att få allt rätt

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
940966
August 23, 2005 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon config-fil hittar jag inte och det finns inte direkt så mycket options i spelet. Var inne i någon setup-program för spelet, där kunde jag bara välja 640x400 och 640x480. Ingen skillnad vad jag än valde.

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
940967
August 23, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: jag har en knapp för Autoadjust på skärmen. i vissa spel måste jag trycka på den för att få allt rätt

Har testat det, fungerade inte. Spelet vill så långt jag minns köras i 640x480, förmodligen klarar inte skärmen av detta.

Edit: Har lyckats med att få bilden att åka nedåt så man ser den övre delen av bilden. Dock så försvinner den undre delen utanför skärmen. Går det inte att krympa bilden manuellt alls på tft-skärmar eller är det bara just min modell som saknar denna funktion?

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
940977
August 23, 2005 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte så att spelet kör i en uppdateringsfrekvens som inte din skärm tycker om ?

När min skärm gör det eller när spel tvingar den göra det så fungerar inte auto instaällnings knappen.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
940983
August 23, 2005 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Odehn wrote: [quote=Xenomorphed]jag har en knapp för Autoadjust på skärmen. i vissa spel måste jag trycka på den för att få allt rätt

Har testat det, fungerade inte. Spelet vill så långt jag minns köras i 640x480, förmodligen klarar inte skärmen av detta.

Edit: Har lyckats med att få bilden att åka nedåt så man ser den övre delen av bilden. Dock så försvinner den undre delen utanför skärmen. Går det inte att krympa bilden manuellt alls på tft-skärmar eller är det bara just min modell som saknar denna funktion?

jag kan även ställa in storleken manuellt (Horizontal Size, Vertical Size)

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
940987
August 23, 2005 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Det vet jag dock inte. Men ifall skärmen inte gillar uppdateringsfrekvensen så ska väl den säga ifrån?

När jag trycker på autoadjust så ser jag att den ställer in bilden, men bilden är för hög för bildytan.

Det enda som jag hittar som har med bilden att göra är "H Centrering" och "V Centrering". Sen finns "Fas" och "Pixeljustera" men det hjälper föga.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
940994
August 23, 2005 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Skärmen kan köra de fölesta frekvenser men auto grejjen slutar fungerar då.
Jag får upp en liten röd ruta om jag går in i option delen för skärmen när den kör en frekvens den inte gillar, öndrar då det så att alla spel körs som det i windows så fungerar det fin fint.

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
941073
August 24, 2005 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

Om det nu är som så att autogrejen slutar fungera, så kan jag fortfarande inte ställa in allt manuellt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 323
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL