Jo det är nästan med 110% säkerhet SK-6:an som vinner den striden!
Sätt Delta fläkt på den så är den svår att klå!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
2001-06-26 07:21, skrev ^AG^:
Jo, men har inte Taisolen också delta på sig?
Jo men delta är bara ett företag som tillverkar fläkar, den Deltan Anton syftar på är den kända "Black Label" fläkten som blåser ca 38cfm men som låter extremt mycket(47db). Standardfläkten på en Taisol är en 60x60x10 m Delta som blåser 21cfm och låter runt 30db.
Ja det blir rätt mycekt bättre prestanda!
Du kommer i alla fall få några grader kallare det kan jag lova! Men frågan är om det är värt det.. det är en fruktansvärd ljudnivå på de fläktarna..
Ett chassi är inte tystare än vad du gör det..
Sätter du fläktar i alla platser som finns på det chassi kommer det vara allt utom tyst..
Nä men det är nog inte mycket tystare än andra chassi.. men klä sidorna med lite ljuddämpande matta eller liknande!
Jo SK6:an verkar vara riktigt bra!
Det kan man även se på http://www.hardocp.com där de också har testat några kylare.. Men Zalman Radialfin var en stor överraskning!
June 26, 2001
Jag har en taisol, men jag har bytt fläkt vilket jag tycker att du med ska göra om du ska ha tiasolen.
Vad är det som säger att man måste ha en delta fläkt på den, det funkar lika bra med en annan fläkt 80x80 som blåser nästan lika mycket men som knappt hörs !
-----------------
[ Detta inlägg ändrat av Henrik 2001-06-29 00:48 ]
2 Guest(s)