June 23, 2006
Hej, har hittat en fläkt jag tror verkar bra.
"Thermaltake 12cm Blue Led VR Temp Control 20 To 55 c. Adjustable Fan Speed Control
[Image Can Not Be Found]
Specifikationer
• Produkttyp: Fläktsats för system
• Bredd: 12 cm
• Djup: 12 cm
• Höjd: 2.5 cm
• Vikt: 126g
• Ljudnivå: 17 dBA
• Rotationshastighet: 1300 - 2800 rpm
• Egenskaper: Automatisk temperaturkontroll, manuell fläkthastighetskontroll, 3 st blå LED
• Luftflöde (Totalt): 38,6 - 93,7 cfm
• Starkströmskontakt: 3 pin
• Fläkthöjd: 25 mm
• Fläktlager: Ett hylslager och ett kullager
• Systemfläktsdiameter: 120 mm"
http://www.webhallen.com/prod......p?id=48890
Tror ni att den där är bra? Jag har en "Zalman Multi Fan Speed Controller ZM-MFC1" och då undrar jag väl om den skulle fungera? Skulle jag kunna koppla in den och sen kunna styra hastigheten? Jag har flera stycken vanliga TT 120mm Blåa i chassit och dom verkar vara låsta på en viss hastighet?
Tror ni att den där skulle fungera bra att stoppa i ett nätagg?
Vad betyder "Automatisk temperaturkontroll"? Går den snabbare när det är varmare? Saktare om det är kallare?
Det jag är ute efter är nog att jag ska kunna ställa in hastigheten själv via tex en "Zalman MFC1".
MVH Lanparty
March 10, 2003
Måste det lysa om fläkten ? Annars är Cooltek ett bra alternativ, tysta och billigare än TT krafset.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 23, 2006
Poontus wrote: • Ljudnivå: 17 dBA
• Rotationshastighet: 1300 - 2800 rpmljudnivån är då 17 i lägsta rotationshastigheten? vad är den i så fall i högsta?
i övrigt så låter det ju bra 🙂
Jo låter väl bra, bryr mig inte om volym så mycket om man ändå sitter och spelar, men tex ifall man skulle sova eller nått så ska jag ju ha den kopplad till Zaman fläktkontrollern så jag kan skruva ner.
Ctrl wrote: Måste det lysa om fläkten ? Annars är Cooltek ett bra alternativ, tysta och billigare än TT krafset.
Ifall jag skulle ha ett i nätagget så ska den väl lysa, och kanske ibak så man ser genom rutan, men ska han några inne och då skulle väl en sån där fungera, men kan man ställa om hastigheten på den där tro?
1 Guest(s)