Thermaltake Mozart ägare, hjälp|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Thermaltake Mozart ägare, hjälp
Carolus12
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 18, 2007 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Hej!
Funderar på ett sådant chassi, men undrar om ni tror att jag får in ett micro atx kort på den sidan där det finns plats för mini itx kort om jag borrar egna fästen.
Det sitter ett stag på den sidan ,tror ni att det kommer i vägen för ett micro atx kort???
Tacksam för svar
Carolus12

Edit: Fick en länk om chassi för två system som ser jäkligt intressant ut,men frakten går på 1000:- ,då fick man beslutsångest men angenäm sådan.
http://www.mountainmods.com/co.....21_71.html

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
1160658
October 18, 2007 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Du vill alltså köra två separata system i ett chassi? Chassit är ju så stort så det borde inte vara några problem för den händiga att få in flera system.

Det verkar som om många recensenter tar upp möjligheten att montera mini-ITX brädor i burken så det borde nog då. Det lär finnas flera artiklar om detta.

Annars kan du kan ju mecka ihop ett typ NANO-ITX system med ett PICO agg och montera det i några lediga 5.25 platser.

Carolus12
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
1160665
October 18, 2007 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för svaret!

Jag har redan två kompletta system som jag vill ha in i lådan, det ena är med ett atx moderkort det andra micro atx mk.
Det är som du säger ,lådan är stor och det borde gå med lite fix, men ett annat problem som jag nu funderar på är nätaggen och chassikontakterna (on-off och reset) .
Thermaltake har ett nätagg för mini itx på 270w men jag måste leta reda på ampere på det för att se om det kan driva amd 4000+ och ett 8500gt
som kommer att vara system2.
Fick också ett tips om ett nätagg som ger 270w och är litet med kraft nog för ändamålet.
Men det är det där med on-off och reset på system nr 2 som just nu verkar vara problemet, placering av nätagg i lådan tror jag inte blir ett problem, då det som skriver finns gott om plats.

Mvh
Carolus12

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 45
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL