April 1, 2001
P4 är inte så mycket bättre
AMD är billigare
det viktigaste, det är roligare att ha AMD, mer utmaning
------------------
// Iceman
Chieftec Super miditower
MSI K7T Turbo, KT133A
AMD Duron 800@920MHz
Taisol CGK742 + Artic Silver II, 30º Idle
Winbond 256mb PC133 @ 152MHz Cas 2
Quadro 2 MXR @ 200/250MHz
[ Detta inlägg ändrat av Iceman 2001-06-18 20:32 ]
December 23, 2000
P4 suger i dagstillfället!
P3an är faktiskt bättre då, men samtidigt så är thunderbird snabbare och bättre än P3 sp ta en thunderbird.
Eftersom P4an är bara optimerad för SSE2 och tagit bort nästan alla ALU optimeringar som Flyttalsenheter etc..så är dagens program sega... Och eftersom fler och fler går över till AMD som inte har stöd för SSE2 så kommer nog inte programvaru-tillverkarna göra några SSE2 stöd i sina program och gör att P4an får jobba livet ur sig när den blir tvungen att använda sitt dåliga stöd för gammal teknologi.
KÖP AMD ATHLON!
Det enda rätta!
Nä det låter kanske inte likadant om Intel gör som AMD släpper en riktigt bra prolle som inte kostar så mycket..
Nä jag är väldigt opartisk och börjar faktiskt gilla P4:an mer och mer..
Men den är fortfarande för dyr.. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
Jo det hade kunna sänka kostanden en hel del med DDR ram istället fär RDRAM..
AMD är stor, stark och dum. Intel har kanske inte riktigt samma brutala kraft men är däremot av bättre kvalité och kompabilitet.
Jag skulle däremot vilja säga att det är just vad Intel har varit! Stor, stark och dum. Deh ar inte tagit AMD på allvar.. nu sr man följderna av detta. Alla vet att det är lätt man tar det lungnare när man ligger i topp..
May 15, 2001
Men jag kan få ett riktigt sjysst pris på en ny p4 inkusive skärm med följande saker:
1,4 GHz
256Mb RDRAM
nVida Geforce2 GTS 64Mb
40 Gb hd ( Ultra DMA )
Brännare 4x8x32
DVD 16x
nätverkskort 10/100BT Lan
plus lite andra småsaker som man brukar få med vid dator köp
Allt det här för ca 9000:-
Låter väl bra ?
1 Guest(s)