Skall man spela och har en hyffsad buget, finns det inte mycket alternativ till p4'an är juh rätt mycket bättre på spel än t-birden. fast köp inte midre än 1.5Ghz
Nja.. det verkar som om de nya spelen nu funkar lika bra om inte bättre med T-birden.. Det är speciellt Quake3 som går jäkligt bra med p4 men annars så är AMD rätt bra med..
Bissen: Jo det verkar helt okej pris!
Men får du inget moderkort till?
Tekniknörd som gillar att träna.
Nä då finns det ju inget annat val!
Men det är kanske lite dåligt att motivera ett P4 köp för att ligga högst upp på 3Dmark2001 listan..
Jo då...jag får med modekort.
Vet bara inte vilket :/
Ta reda på det! För du vill inte ha något Intel moderkort om du planerar på att klocka prollen!
January 23, 2001
2001-06-19 15:49, skrev Lening:
2001-06-19 01:06, skrev Finnstam:
2001-06-19 00:48, skrev Twilighter:
Föresten Moselminnet e nere på 691:- för en 256:a osså billit
614 kr faktist 😀 😀
-----------------612 !!!!!!!!!!!!!!!
vi snackar komplett.se nu. inte datorbutiken...portot är billigare på komplett.se så man känar på att köpa det där hehe :bok:
-----------------
- T-bird 900@1050 Mhz (7.5X140)46 full/load
- Taisol+Delta-fläkt
- Abit-KT7A
- 320 sdram
- Geforce2 Mx (5700p(3dmark2000)
- HDD IBM 46.1gb + Western Digital 4gb
[ Detta inlägg ändrat av Finnstam 2001-06-20 01:25 ]
Jag måste faktiskt säga att om man inte är överdrivet rik och funderar på att köpa ett väldigt bra system så är det nog ändå svårt att rekomendera P4.. Jag trodde det var rätt mycket billigare nu.. men det går liksom inte att jämföra med AMDs priser.. speciellt inte när RDRAM kostar minst dubbelt så mycket som DDR ram.. SDram är ju ännu billigare..
Nä men har man ett Sdram moderkort och vet att man inte ska byta på ett tag så är det ett mycket bra köp med t.ex 256mb Mosel minne för 614kr!!
Jag sitter med 256mb Mosel minne och det händer ofta att mitt minne tar slut så att hårddisken måste tugga en hel del.. Jag kär Win2K och då sitter jag med Dreamweaver4 och Photoshop 6 mfl program.. detta är en kombination jag brukar använda och hade jag inte tänkt satsa på annat moderkort snart så hade jag också köpt 256mb extra!
1 Guest(s)