September 3, 2001
Ska köpa ett gf4 ti4200 när det kommer ut så småningom... men jag vet inte vilket kort jag borde ta. Antingen den med snabba 64 mb minne, eller lite långsammare 128 mbytaren.
Just nu så är ju 64mb ganska dugligt, snabbt och bra. Men så ser man att om några månader så släpps Unreal 2 och UT2, soldier of fortune 2, DOOM3... osv... och dom har ju oändligt stora texturer och öppna platser osv. Dom kräver ju mycket större minne, eller???
Då undrar jag ju så klart vilket är ett bättre val... är det värt att slösa lite Mhz för mer minnes skull??
eller vad tror ni??
April 13, 2002
Soldier OF Fortune 2 fick jag idag, jag testa de på min P3 800 384mb ram å TNT2 pro kort.. på 800*600 upplösning å de lagga fett med alla detaljer på high å sånt, men de går å spela på medium typ.. TNT kortet är ju på 32mb så 64mb kortet räker ju gott å väl, men de kanske är lika bra å köpa 128mb, för UT2 å U2 å DOOM3 läre ju kräva en hel del 🙁
November 29, 2001
Personligen skulle jag bara satsa på ett 128 MB kort om det var lika snabbt som/snabbare än Ti 4400.
De lite slöare korten har ändå inte hästkrafter nog att pusha så pass bra grafik som kräver 128 MB minne till att börja med.
Men iofs så är Ti 4200 ett gränsfall, personligen tycker jag att minnets hastighet är avgörande här dock.
Hellre 500 MHz o 64 MB än 444 MHz o 128 MB.
Om inte NVIDIA är för stränga med referensdesignen så kommer ju säkert något företag släppa ett kort med 500 MHz o 128 MB får man väl hoppas.
ujujuj sikken uppsats
September 3, 2001
ja... tänkte oxå att något företag... typ som gainward, kanske får lust och släpper ut nå Golden Sample med 128 mb på 550 mhz ungefär. Men det lär ju dröjja lite tills dess.
Jag planerar i stället att kanske köpa gf4 ti4400 för jag gillar inte iden av att hålla mig till budget kort.. dessutom så ska ju kylningen vara mycket bättre på ti4400, vilket betyder en gnutta mer överklockningskraft.
1 Guest(s)