February 28, 2001
Jag satt och surfade som vanligt en kväll och datorn funkade väldigt bra, efter ett tag stängde jag av den och gick och lade mig.
Dagen efter när jag kom hem efter skolan och satte på datorn så fungerade den helt plötsligt inte... Skärmen fick ingen signal från datorn, fläktar och hårddiskar for dock igång men det bootade aldrig upp. Jag undrade vad i h-lvete som hänt men jag misstänker att det måste vara ett virus som smygit sig in och slagit ut BIOSen. Mitt grafikkort(kyro2) har hela tiden fungerat skitbra innan. Att ett virus smygit in skulle inte vara helt konstigt eftersom jag körde utan virusskydd för ett litet tag eftersom jag precis skulle installera ett nytt OS, Windows2000.
Så är det någon som vet om det kan vara min BIOS som är paj eller kan det t o m vara BIOSet på grafikkortet som blivit infekterat?
Jag har provat med att reseta BIOS och jag har kollat alla sladdar och kontakter
Finns det någon som kan skänka ett BIOS till en pank ABIT-KG7 ägare!??
February 13, 2001
Hmmm nja jag har haft samma skit fel men jag hade inge virus då.... Jag vart tvungen att slakta hela min dator å starta igång allt på bordet men helt plötsligt så funkade det men jag var endå tvungen att ha en packning på varje skruv när jag skruvade fast mordekortet i burken... Annars så funkade den inte.... Hel sjukt.... Det kan va lurigt....
När du raderar biosen testa att dra ut strömkabeln ur datorn.... å tryck på on off knappen nåra gånger när du har jumprat till raderingen.... Funkar bäst då.... Har du volt mod på moderkortet?
[ Detta Inlägg ändrades av: Sound-Head den 2001-10-21 19:34 ]
1 Guest(s)