August 1, 2001
Har själv ett sådant kort och har raidat ihop två ibm 60gxp 40 gb med raid0. Kör Win XP och har de senaste versionerna av bios, raid-bios samt drivrutiner till XP men får extremt låga värden i sisoft. Har som max fått 13500 då jag borde ha 36000. Så nu undrar jag vad som kan vara fel och vad ni andra får för värden med en liknande konfiguration.
Resten av systemet borde inte vara flaskhalsen iaf då jag har en TB 1400 och 512 mb ddr.
Väldigt tacksam för svar då detta irriterar mig extremt mycket!
August 1, 2001
Körde HD-Tach för att kolla värden där och detta är vad jag fick ut av det:
http://www.student.lu.se/~ihpv.....d-tach.gif
så ngn kännare kan ju säga om det är bra/dåligt
November 7, 2001
Hallå där!!
Jag får mycket bättre värden än så!!
Ca 34000 med sisoft sandra och jag har exakt samma config som du.
Har du hämtat den senaste drivrutinen till XP? Annars kan du kolla så du inte har för låg stripesize <64.
Hur har du satt diskarna? Du ska sätta en disk på varje kanal och inte två på samma kabel, för det slöar ner värdena.
August 1, 2001
Stripesizen har jag satt till 512 vilken skulle vara snabbast. Har diskarna på var sin kabel och har prövat med att ha båda som "cable select" och "master" men har inte sett ngn skillnad i prestanda. Har även provat att ändra mellan 16 och 15 på disken utan resultat.
Blir nog till att formatera allt och pröva igen om ingen kommer på vad det kan vara.
November 7, 2001
1 Guest(s)