Tips frågor, bärbar 12000 kr|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tips frågor, bärbar 12000 kr
hg
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 25, 2007 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

Hej

Har läst igenom ett stort antal trådar här och på diverse andra forum men har inte blivit klokare för det (eller klok nog, kanske man ska säga).

Har en budget på 12000 kr inkl moms eller 9600 kr exkl moms om jag tar den på företaget. Alternativet är avbet, hyra el leasing för 400 kr/månad inkl moms.

Då jag ska göra mig av med den befintliga stationära burken pga platsbrist (kontor som blivit barnkammare) så vill jag ha en bärbar som ersättare.

I nuläget är det mest jobb i enklare bildredigeringsprogram som gäller, tittande på h264 eller x264 filer och ibland lite spel. Vill förhoppningsvis kunna spela COD4 när det kommer, BF2, BF 2142 och tex kommande Creed of Assassins. Ska även koppla dator mot tv för att se en del film-

Har kollat på Dell Vostro 1700, Inspiron 1720 och någon Sony som passade in budgetmässigt. Det jag undrar är om det finns någon vis person här som kan skicka mig vidare i rätt riktning?

Vad jag förstått det enligt andra trådar så behöver jag följande:
17" skärm, frågan är dock vilken upplösning jag behöver samt vilken typ av skärm som är bäst för pengarna. (Truelife, WXGA, WUXGA säger mig ingeting)
2 gb minne
2,0-2,4 core 2 duo
grafikkort nvidia 8400M GT-8700M GT

Har ni andra förslag på maskiner som grejar det jag söker som kanske har AMD eller ATI hårdvara så tittar jag på det med. Allt är av intresse så länge skärmen är minst 17" och budgeten hålls.

Så snälla, hilfe. Har ni något bra tips på en maskin som skulle vilja flytta in hos oss så skulle vi uppskatta all hjälp. Länka till de alternativ ni vet finns eller de som ni tror passar. Är det något jag missat i min "spec" så rätta mig gärna.

Tack på förhand,

Claes

Trean
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1162966
November 4, 2007 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

en sån här kanske kan vara nått? http://www2.dustinhome.se/Prod.....5010115105

en vaio med allt vad det innebär. ligger dock någon tusenlapp över de 12 du hade tänkt dig, men när du ska koppla den till tv:n för att se på film så har den HDMI, bara att plugga in alltså. Sen har den även Blue-Ray, kanske inte är jätteviktigt, men det är ju knappast en nackdel.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1164799
November 16, 2007 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

blue-ray spelaren är lätt värt dem 1000 kr som den kostar över din budget. sony är mycket bra på bärbara. endast ASUS och HP kan jämföra sig med dem. sen är m dock dyra

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 276
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL