Tips inför köp av 20 Wide?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tips inför köp av 20 Wide?
zoddan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 7, 2006 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

tänkte slå till på en 20" Wide TFT om några veckor, men skulle vilja ha lite feedback på 3 modeller som jag hittade hos datorbutiken.

http://www.datorbutiken.com/ho.....t=BEFP202W

http://www.datorbutiken.com/ho.....GL204WT-SF

http://www.datorbutiken.com/ho.....t=SAM205BW

Det skiljer några 100-lappar imellan, billigaste överst. Vad tror ni om någon av dom 3?

Edit: kollade lite närmare på Samsngs 22" finns äve på DB, c:a 900kr mer, är det värt tycker ni?

edvardWoe
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1092527
November 9, 2006 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

köpte en såndär samsung 20" för 1,5 vecka sen. kan säga att den har grym bildkvalité och är supernöjd med den trots att jag först tyckte det var ett dyrt inköp. super att kolla på film på. widescreenen och färgen ger ett väldigt snyggt skrivbord (i windows iaf).

det enda jättelilla minus är att det i fps-spel märktes en liten skillnad att gå från crt till denna tft. vet inte om det är generellt då jag aldrig haft tft tidigare. men den presterar hyggligt även där. spel som WoW blir genast mycket bättre. rekommenderas!

nilin
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 42
1095424
November 20, 2006 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Har problem med kornighet med samsungskärmen när saker rör sig på skärmen bli det som små korn. Finns vissa TFT som jag inte märker detta på men många av samsungs TFT får jag den effekten. Vet även andra som får det. Skulle satsa på LG204WT osett, den vill jag ha.

arremannen
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
1099536
December 5, 2006 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

^ har samma problem som nilin....

SS_The_Demon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 328
1099909
December 6, 2006 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte själv en ViewSonic VX2025WM för ~3 veckor sen, trodde jag skulle bli besviken, det är min första TFT, men där hade jag fel. Superb bildkvalite, bra färger o "ghosting" eller vad det heter har jag inte märkt nåt av heller, största problemet är nog att den inte är justerbar i höjd/sidled, ej heller ngn pivot, och så märker man vid XP-uppstarten att den är mkt ljusare i hörnen, dock så märker man det aldrig annars. Den är förstås dyrare än de som du föreslog, men har du råd så rekommenderas den varmt.

PS. Om du skulle få för dig att köpa LGn, "L204WT", så undrar jag om du skulle kunna ge typ en minirecension eller nåt liknande, hade först tänkt beställa en sådan, men den kom aldrig i lager, så det blev VSen istället. Dock så undrar en polare över en ny skärm, så vi sökte efter en recension på LGn på google, men efter drygt en timme så hade vi inte hittat nåt om den. Vore faktiskt tacksam om du kunde säga nåt om den, dvs om du köper den.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 318
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL