August 31, 2002
Tjena!
Har nu en NEC MultiSync GX2 90 19" och haft den ett tag, mycket nöjd och extremt snabb, aldrig märkt av nåt drag alls i spel.
Nu så vill jag dock uppgradera till en 24" Widescreen i prisklassen mellan 3000-4500kr!
Har letat fram några monitorer men vill helst veta hur de hanterar spel som Counter-Strike Source tex, vilket är det spel jag spelar mest när jag vill ta det lugnt hemma.
Tyvärr så går det ju inte gå efter specs idag utan vill gärna ha lite "hands on" info om:
- "riktiga" ms ( drag / ghosting i spel och filmer)
- Jobbig backbleed?
- Kända problem
Dessa har jag tittat lite på:
* Samsung SyncMaster 2493HM
* Samsung SyncMaster T240
* Benq V2400W
Så jag hoppas att någon här kanske äger någon av dessa eller vet mycket om dom eller helt enkelt kan ge mig en hjälpande hand med sin expertis!
Mitt grafikkort är NVIDIA 8800Ultra 768mb.
//mvh Gustav
April 24, 2007
Prova att kolla http://www.prisjakt.nu där har du en del info som användarna av skämrarna har skrivit 🙂
August 31, 2002
Shikar wrote: Prova att kolla http://www.prisjakt.nu där har du en del info som användarna av skämrarna har skrivit 🙂
Jo tittat en hel del där! Känns dock inte som att majoriteten spelar med sina skärmar där så har lite svårt att få god info.
T240 alltså, jag har hört att den har samma TN panel som 2493HM i annn design stort sett?
August 31, 2002
cmd wrote: Jo tittat en hel del där! Känns dock inte som att majoriteten spelar med sina skärmar där så har lite svårt att få god info.
T240 alltså, jag har hört att den har samma TN panel som 2493HM i annn design stort sett?
Update
Blev en Benq V2400W. Gjorde flera eftersökningar o hittade en sida som testade massa mot andra. Denna Benq hade otroligt mycket snabbare genomsnittliga responstid än samsung monitorerna och även många andra mycket dyrare monitorer som Acer och NEC's multisync.
April 24, 2007
cmd wrote:
Update
Blev en Benq V2400W. Gjorde flera eftersökningar o hittade en sida som testade massa mot andra. Denna Benq hade otroligt mycket snabbare genomsnittliga responstid än samsung monitorerna och även många andra mycket dyrare monitorer som Acer och NEC's multisync.
Skriv gärna vad du tyckte om den sen här också 🙂
3 Guest(s)